När rullar Volvo ur bilden?

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Jörgen

När rullar Volvo ur bilden?

Post by Jörgen »

Vet någon något matnyttigt om Renault nya organisation? :lol:

Hur snart försvinner Volvo ut bilden? Jag pratade idag med chefen för Avantia i E-län och han tyckte att ett kondensor till acc:n ska hålla betydligt längre än 4-5 år och att det tyder på dålig kvalité och ännu sämre placering. :evil:

Byter kondensor på måndag till priset av 8500 kr (!) ur egen plånbok och jag tänker skicka den gamla till Renault på temat kvalité.

Avslutningsvis tycker jag att det är dags att visa Renault konsekvenserna i form av dåliga anseende när de släpper så pass undermåliga produkter på marknaden, via forum & artiklar.

Hälsningar Jörgen
Mangi

Post by Mangi »

Jag tycker också det är hög tid att någon informerar fransmännen om hur fruktansvärt illa Volvo sköter det hela!!
Jag är övertygad om att de lägger på 300-500% på reservdelarna för att kunna förklara bort varför Renault är betydligt billigare att köpa än en Volvo.
De har på så sätt skapat ryktet att "Renault är fruktansvärt dyra att reparera och serva" !!
Laguna II V6
Leif Hansson
Eslöv
Stymie
Firstname: Albert
Surname: Sjöberg

Post by Stymie »

Tyvärr kommer Volvohandlarna vara kvar ett bra tag till. "för att kunderna ska känna igen sig" läste jag någonstans. Jag önskar att jag INTE kände igen mig. Vill också ha något som är bättre än vad de flesta Volvo serviceteam är.
___
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
fuzzion
Forumpolis

Post by fuzzion »

"Även om Volvo inte längre är generalagent, planerar Renault att behålla dagens återförsäljare för att du som kund inte ska märka någon skillnad och naturligtvis också erhålla samma kvalitet på service som idag. Detta för att du ska känna dig helt trygg i ditt bilägande såväl idag som i framtiden!"

http://www.renault.se/sv/Nyheter--press ... easer.aspx
Johan Nilsson

Mégane Coupé 2,0 16v -97
Mégane II Touring Dynamique 1,6 16v -09
Megane IV Sport Tourer 1,2 TCe 130 -17
Jörgen

Post by Jörgen »

Renault tillsammans med Volvo gör bara det klassiska misstaget att marknadsföra en svag produkt med hög prissättning...

Jörgen
Dennis
Forumpolis

Post by Dennis »

Den största skillnaden är att Renault dikterar villkåren för återförsäljare och serviceorganisationen, inte som tidigare ett ointresserat Volvo med besparingskrav. 100% ägt av konkurenten Ford.
Jag hade hoppats på en ny organisation ute på fältet också, för det är där som vissa av kunderna blivit dåligt behandlade. Men det kommer att ske stora förändringar där också.
Man skall när man besöker Renault känna känslan av att...
-Här jobbar vi med Renault och vi tycker det är roligt.
Inte som nu att vi jobbar Renault också.

Detta är iallafall början på något nytt och det känns ju som det blir mera direktkontakt med Renault istället för att information skall passera en mellanhand(Volvo)

Jag tror det kommer vara vissa inkörningsproblem men att det kommer bli MYCKET bättre för kunden.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Post Reply