Bråkig startspärr i Laguna NUMERA LÖST!!!!
Moderator: Forumpolisen
-
Bråkig startspärr i Laguna NUMERA LÖST!!!!
Har sökt ang startproblem på Laguna I och sett att en strulande startspärr verkar vara standard, konsulterar därefter instruktionsboken för att kunna koppla förbi den med hjälp av en 4 siffrig kod som följde med bilen.
Enligt instruktionen ska man trycka gasen i botten, trycka in knappen på vindrutespaken det antal i första siffran osv, mellan varje siffra ska startspärrslampan i instrumenthust lysa, men det gör den inte.
Finns det något annat bra trick så jag åtmindstånde kan köra eländet till garaget, eller kan man koppla förbi den helt och hållet, ingen stjäl väl en
-94 nuförtiden ändå...
Enligt instruktionen ska man trycka gasen i botten, trycka in knappen på vindrutespaken det antal i första siffran osv, mellan varje siffra ska startspärrslampan i instrumenthust lysa, men det gör den inte.
Finns det något annat bra trick så jag åtmindstånde kan köra eländet till garaget, eller kan man koppla förbi den helt och hållet, ingen stjäl väl en
-94 nuförtiden ändå...
Last edited by mickeolsson on 11 Jul 2007, 20:17, edited 1 time in total.
Mikael Olsson Västerås
Kanske radiokoden du har
Startspärrkoden finns på ett kreditkortstor plastbricka som skall följa med bilen,det är en värdehandling.
Det står CODE ELECTRONIQUE på det.
Detta gäller ifall du har färddator.
Om inte så änvänder man c-låsknappen som sitter mellan säterna för att få in koden.
Startspärrkoden finns på ett kreditkortstor plastbricka som skall följa med bilen,det är en värdehandling.
Det står CODE ELECTRONIQUE på det.
Detta gäller ifall du har färddator.
Om inte så änvänder man c-låsknappen som sitter mellan säterna för att få in koden.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
-