Hur många har kört om en...Dodge Viper?
Moderator: Forumpolisen
Hur många har kört om en...Dodge Viper?

Idag! På E6:an i grymt ösregn och motvind.
Såg nåt rött och lågt som hade sällskap av några feta Chryslers. Antagligen gillar inte såna muskelbilar regn, för dom satte inte emot någonting

Haha...ganska så komiskt. Det kan hon leva länge på

Hur fort det gick?
Blodiga 120 km/h

"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193
Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
På E6:an står man inte stilla, inte parkerar man heller...fast det var ett bra tips. Att rejsa mot parkerade bilarBengt wrote:Var det från stilla stående eller ? En sådan vasss bil så skulle du kunnat tagit en kaffe under vägen och ändå varit 2 .
Jag har utfört sammma sak mot PARKERADE BILAR ,men just nu så -OK du kan ha Tätt . niger då su säger det =SITTT ,-o i?m villl if you say so.. .

Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Jag skulle inte kört så fort i ösregn om jag körde en bil med så breda däck som det sitter på viper, dom är väl nästan dubbelt så breda som dina puckar. man vill gärna inte plantera en viper bredvid vägen pga vattenplaning
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Tony wrote:Jag skulle inte kört så fort i ösregn om jag körde en bil med så breda däck som det sitter på viper, dom är väl nästan dubbelt så breda som dina puckar. man vill gärna inte plantera en viper bredvid vägen pga vattenplaning

Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
jo men det hade varit ännu roligare om du kunnat göra det i bra väglag...kmfdm wrote:Tony wrote:Jag skulle inte kört så fort i ösregn om jag körde en bil med så breda däck som det sitter på viper, dom är väl nästan dubbelt så breda som dina puckar. man vill gärna inte plantera en viper bredvid vägen pga vattenplaningNä, jag hade samma tanke. Fast medge att det är lite roligt att en liten grön Renault kör om en Viper
![]()
![]()
oavsett väglag

Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Med vilken Renault dåTony wrote:jo men det hade varit ännu roligare om du kunnat göra det i bra väglag...kmfdm wrote:Tony wrote:Jag skulle inte kört så fort i ösregn om jag körde en bil med så breda däck som det sitter på viper, dom är väl nästan dubbelt så breda som dina puckar. man vill gärna inte plantera en viper bredvid vägen pga vattenplaningNä, jag hade samma tanke. Fast medge att det är lite roligt att en liten grön Renault kör om en Viper
![]()
![]()
oavsett väglag

Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Man kan säkert piska Vipern på någon trixig kurvig vägsträcka. Jänkejärnen har aldrig varit någe vidare på väghållning
Alltså där man inte har någon nytta av ett halvt tusen hästar 

Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
- Stymie
- Firstname: Albert
- Surname: Sjöberg
Jag gjorde en kmfdm i fredags på E4 i södra Stockholm. Rullade förbi en Viper som körde i 80 km/h på 90-väg. 
Men som vanligt handlar det inte om vad man gör, utan vad man kan göra. Resultatet av det vet man ju...

Men som vanligt handlar det inte om vad man gör, utan vad man kan göra. Resultatet av det vet man ju...
___
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
"Gjorde en KMFDM"Stymie wrote:Jag gjorde en kmfdm i fredags på E4 i södra Stockholm. Rullade förbi en Viper som körde i 80 km/h på 90-väg.

Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Jag har kört om (ifrån) en Ferrari Testarossa på Autobahn i en Renault Espace TXE. Det blev jubel i bilen när jag gjorde det. 

Johan Larsson, Säffle
Äger bara Renault, sist jag räknade dem var de elva.
http://www.youtube.com/watch?v=P6YLm--b ... re=related
Äger bara Renault, sist jag räknade dem var de elva.
http://www.youtube.com/watch?v=P6YLm--b ... re=related
Johan wrote:Jag har kört om (ifrån) en Ferrari Testarossa på Autobahn i en Renault Espace TXE. Det blev jubel i bilen när jag gjorde det.

Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Haha, klart det räknas. Du "körde ju ifrån" honomchh wrote:Jag mötte en Gul Dodge Viper (nästan en kmfdm) i Söderköping i går
Men det räknas kanske inte eftersom jag aldrig körde om honom .. hehe

Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström