Hur många har kört om en...Dodge Viper?

Babbla om allt eller inget här som inte passar in någon annanstans

Moderator: Forumpolisen

kmfdm

Hur många har kört om en...Dodge Viper?

Post by kmfdm »

:shock: "Ärtan" har gjort det! Kört om En Dodge Viper!
Idag! På E6:an i grymt ösregn och motvind.
Såg nåt rött och lågt som hade sällskap av några feta Chryslers. Antagligen gillar inte såna muskelbilar regn, för dom satte inte emot någonting :lol:
Haha...ganska så komiskt. Det kan hon leva länge på 8)
Hur fort det gick?
Blodiga 120 km/h :lol: :lol: :lol:
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193

Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
Bengt

Post by Bengt »

:lol: Var det från stilla stående eller ? En sådan vasss bil så skulle du kunnat tagit en kaffe under vägen och ändå varit 2 .
Jag har utfört sammma sak mot PARKERADE BILAR ,men just nu så -OK du kan ha Tätt . niger då su säger det =SITTT ,-o i?m villl if you say so.. .
kmfdm

Post by kmfdm »

Bengt wrote::lol: Var det från stilla stående eller ? En sådan vasss bil så skulle du kunnat tagit en kaffe under vägen och ändå varit 2 .
Jag har utfört sammma sak mot PARKERADE BILAR ,men just nu så -OK du kan ha Tätt . niger då su säger det =SITTT ,-o i?m villl if you say so.. .
På E6:an står man inte stilla, inte parkerar man heller...fast det var ett bra tips. Att rejsa mot parkerade bilar :shock:
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström

Tony
Forumpolis

Post by Tony »

Jag skulle inte kört så fort i ösregn om jag körde en bil med så breda däck som det sitter på viper, dom är väl nästan dubbelt så breda som dina puckar. man vill gärna inte plantera en viper bredvid vägen pga vattenplaning
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
kmfdm

Post by kmfdm »

Tony wrote:Jag skulle inte kört så fort i ösregn om jag körde en bil med så breda däck som det sitter på viper, dom är väl nästan dubbelt så breda som dina puckar. man vill gärna inte plantera en viper bredvid vägen pga vattenplaning
:lol: Nä, jag hade samma tanke. Fast medge att det är lite roligt att en liten grön Renault kör om en Viper 8) :lol: :shock: oavsett väglag :wink:
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström

Tony
Forumpolis

Post by Tony »

kmfdm wrote:
Tony wrote:Jag skulle inte kört så fort i ösregn om jag körde en bil med så breda däck som det sitter på viper, dom är väl nästan dubbelt så breda som dina puckar. man vill gärna inte plantera en viper bredvid vägen pga vattenplaning
:lol: Nä, jag hade samma tanke. Fast medge att det är lite roligt att en liten grön Renault kör om en Viper 8) :lol: :shock: oavsett väglag :wink:
jo men det hade varit ännu roligare om du kunnat göra det i bra väglag... 8)
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
kmfdm

Post by kmfdm »

Tony wrote:
kmfdm wrote:
jo men det hade varit ännu roligare om du kunnat göra det i bra väglag... 8)
Med vilken Renault då :?: Vad finns det för hästkraftsstinna Romber som kan tänkas rå på en Viper? Twingon med flygmotor á 2200 hk? Min "Ärtan" är endast en korvkiosk-racer :lol:
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström

Dennis
Forumpolis

Post by Dennis »

Man kan säkert piska Vipern på någon trixig kurvig vägsträcka. Jänkejärnen har aldrig varit någe vidare på väghållning :lol: Alltså där man inte har någon nytta av ett halvt tusen hästar :P
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Stymie
Firstname: Albert
Surname: Sjöberg

Post by Stymie »

Jag gjorde en kmfdm i fredags på E4 i södra Stockholm. Rullade förbi en Viper som körde i 80 km/h på 90-väg. :-)

Men som vanligt handlar det inte om vad man gör, utan vad man kan göra. Resultatet av det vet man ju...
___
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
kmfdm

Post by kmfdm »

Stymie wrote:Jag gjorde en kmfdm i fredags på E4 i södra Stockholm. Rullade förbi en Viper som körde i 80 km/h på 90-väg. :-)

Men som vanligt handlar det inte om vad man gör, utan vad man kan göra. Resultatet av det vet man ju...
"Gjorde en KMFDM" :lol: :lol: Så, då finns det två Renaulter i klubben som kört om en varsin Dodge Viper 8) Dock under skilda vägförhållanden... :twisted: Haha, vi tar dom när dom minst av allt anar det. Sen kan vi "skryta" om det :wink:
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström

Johan

Post by Johan »

Jag har kört om (ifrån) en Ferrari Testarossa på Autobahn i en Renault Espace TXE. Det blev jubel i bilen när jag gjorde det. :D
Johan Larsson, Säffle
Äger bara Renault, sist jag räknade dem var de elva.
http://www.youtube.com/watch?v=P6YLm--b ... re=related
kmfdm

Post by kmfdm »

Johan wrote:Jag har kört om (ifrån) en Ferrari Testarossa på Autobahn i en Renault Espace TXE. Det blev jubel i bilen när jag gjorde det. :D
:lol: Ferrari Testarossa är ingen Dodge Viper :lol: Du får hålla dig till ämnet Johan!
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström

chh

Post by chh »

Jag mötte en Gul Dodge Viper (nästan en kmfdm 8) ) i Söderköping i går :-D Men det räknas kanske inte eftersom jag aldrig körde om honom .. hehe
Coupe GT ---->Christer Hultberg <----
kmfdm

Post by kmfdm »

chh wrote:Jag mötte en Gul Dodge Viper (nästan en kmfdm 8) ) i Söderköping i går :-D Men det räknas kanske inte eftersom jag aldrig körde om honom .. hehe
Haha, klart det räknas. Du "körde ju ifrån" honom :lol: Han vågade inte vända och utmana dig Christer 8) För nånstans minns han säkert att han läst en artikel i Bilsport, där någon körde en "Anettes-skyltad" Röd Laguna...
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström

R12-Kent

Post by R12-Kent »

Jag har kört om en röd Volvo BM 500 med 12an, räknas det? :mrgreen:
Kent Strandberg i Kristinehamn.
Post Reply