Vi var några stycken som vägrade att ge upp!
Den träffen som var omöjlig att arrangera, är nu ett faktum. Det enda som behövdes var ett telefonsamtal
Tid för arrangemanget: 27-29 Juli (vecka 30)
Plats: Sunne i härliga Värmland - Quality Hotel Selma Lagerlöf
Ni vet, där dom har så gott käk och naturen är så vacker.
Kolla hemsidan:
http://www.selmahotel.se/web/index.php
Läs igenom!
Här finns alla tänkbara facilteter. Vad sägs om bar, restaurang och nattsudd? Musik mm finns. Självklart vill vi ställa upp våra snygga Renaulter på en stor plats.
Parkeringsplatsen är inga problem. Vi har åxxå blivit lovade att fritt få nyttja en stor gräsplätt för vårt evenemang. Flera motorklubbar har haft sina träffar här, bla Corvetteklubben, så dom är vana vid bilenthusiaster. För er som tar med barnen finns det förutom bad (som egentligen är för alla) ett eldorado för barnen under sommaren. Barnen får glass, knep å knåp mm.
För att det skall kunna genomföras behöver vi funktionärer som ställer upp ideellt. Vi är några stycken, men vi behöver flera som kan ställa upp för att det skall bli nåt.
Pris - vad kostar då detta kalas?
Per person i dubbelrum - 695 kr/dygn. Då ingår stor frukostbuffé och en härlig middag. Alltså 1390 för två dagar.
Per person i enkelrum - 995 kr. Då ingår stor frukostbuffé och en härlig middag. Alltså 1990 för två dagar.
Med tanke på standard och kvalitet, och god mat måste det anses som mkt prisvärt.
Vi tror att förutsättningen för att träffen skall kunna genomföras, är att vi alla bor på samma ställe. Bor 90 pers på en camping, och 10 på hotellet är det ju inte troligt att vi får ställa upp bilarna då platsen endast är avsedd för hotellets gäster. Fördelen med hotellet är att allting är ordnat när det gäller mat, fräscha toaletter, duschar mm - samt att det finns mycket aktiviteter. Dessutom är det väl roligare om alla är på samma ställe?
Hoppas nu att alla som verkligen vill ha en nordisk träff, hjälper till så att det här blir verklighet. Vi vill ju inte stå och skämmas inför Norge, Danmark, Finland
Mera info kommer senare! Det här är bara vad vi fått fram just ikväll.
Sprid info till alla! Ni som vill hjälpa till - HÖR AV ER! Skicka PM så hör jag av mig! Klart att vi fixar träffen om vi medlemmar verkligen vill! Har pratat med Mange på telefon, så jag hoppas han sprider info till Styrelsen