har diskuterats mycket av efekten av att chippa en sugmotor det var tveksamt om man fick valuta för pengarna det var då det dom nya motorerna med variabla kamtider går att göra underverk med man behöver inte ens öppna databoxen bara att ladda in programmvaran via obd uttaget. vel satisen var pigg förut nu är den grymt pigg
mer hästar ännumera åkkomfort Vel Satis 3.5 V6 Nisse Åberg veda
Jo det e klart. Men har man en sexcylindrig motor på 3,5 liter så är det mer lönt än på en 1,6- liters. Om man räknar procentuell höjning så kan man klart pressa ur fler extra hästar ur V6:an.
har inte kört henne i bromsbänken än men nog känns skillnaden vid 4000rpm är det inte längre en autobankryssare låter snarare som en f1a blir nog sportluftfilter och 3tum rostfritt till sommaren sambon tycker att hon hör ett avgas läkage men det brukar hon göra flera månader innan det är något fel .Ska kolla hos ferita och raka rör men det blir nog att byta tråd i miggen och köra hom made in veda
mer hästar ännumera åkkomfort Vel Satis 3.5 V6 Nisse Åberg veda
Nu vi pratar chiptrim... Jag letar efter en ÅF som kan chiptrimma en D4F motor i min Clio 1.2 16V
Gör mig vel inga förhoppningar om mycket mer effekt, men kanske bättra moment utan man ska varva fullt
Jag hittade http://www.chipcenter.se/ fast dom värker inte ha mjukvara till 1.2 16V
Sen hittade jag http://www.tuningchip.se/ men samma resultat http://www.itsfun.nu/ har chiptrimm till 1.2 sugmotor men jag misstänker det kanske är till 8V motorn. Vet inte om det har någon betydelse...
Någon som har testad chiptrimming ifrån dom eller som kan rekommendera en ÅF?
Bara kollat på prylarna när dem sitter i en "Opel Manta 1972a 2.2 Turbo"
Problemet med Renault är att hastighetsmätare m.m.
går genom orginalboxen,
man får alltså göra en "piggyback" som lurar denne att motorn fungerar som vanligt.
Man kan annars låta orginalboxen sköta tändningen och megasquirt sköta sprutet.