Handbromsen Laguna II -02
Moderator: Forumpolisen
Handbromsen Laguna II -02
Handbromsvajer & pollenfilter!
Finns det någon som vet om/hur man kan spänna handbromsvajern på Laguna II?
Handbromsen börjar ta riktigt högt upp och svagt. Misstänker att det är dags för byte av skivor/backar bak efter 11.500 mil, men vill gärna testa om det går att spänna upp vajern innan jag ger mig på storjobbet.
Vet någon var pollenfiltret på Laguna II sitter och om det är svårt att byta själv?
Hälsningar Jörgen
Finns det någon som vet om/hur man kan spänna handbromsvajern på Laguna II?
Handbromsen börjar ta riktigt högt upp och svagt. Misstänker att det är dags för byte av skivor/backar bak efter 11.500 mil, men vill gärna testa om det går att spänna upp vajern innan jag ger mig på storjobbet.
Vet någon var pollenfiltret på Laguna II sitter och om det är svårt att byta själv?
Hälsningar Jörgen
vrid inte där... gör såhär lyft upp bakänden ta bort hjulen,lossa handbromsvajrarna från bägge oken se till att armarna går tillbaka, bromsa hårt med FOTBROMSEN häng tillbaka vajrarna,om oken är okej så tar båda handbroms och fotbroms fortare.. problemet är att självjusteringen till handbromsen inte justerar ordentligt....
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
- fruktsallad
Re: Handbromsen Laguna II -02
Hej!
Har samma fel.....ska genast prova denna metod!!
Tack för tipset
Har samma fel.....ska genast prova denna metod!!
Tack för tipset
Fredrik Sundvall