Elöppning sidorutor Megane coupe
Moderator: Forumpolisen
Elöppning sidorutor Megane coupe
Hej!
Mina sidobakrutor går ej att öppna med knappen.
Jag har förstått att detta är vanligt, men det ska finnas lite tips och tricks.
Har hört att de flippar ur om man lossar batteriet med dem öppna, iom att det sitter lägesgivare och annat som tappar kalibreringen.
Är det någon här som har erfarenhet av hur man kan kalibrera och få liv i dem över huvud taget?
Jag saknar AC i min bil, så det vore ganska gött att kunna öppna bak till sommaren.
Mvh Johan
(Jag jobbar som buss elektriker, så jag ska nog klarat om jag får lite tips)
Mina sidobakrutor går ej att öppna med knappen.
Jag har förstått att detta är vanligt, men det ska finnas lite tips och tricks.
Har hört att de flippar ur om man lossar batteriet med dem öppna, iom att det sitter lägesgivare och annat som tappar kalibreringen.
Är det någon här som har erfarenhet av hur man kan kalibrera och få liv i dem över huvud taget?
Jag saknar AC i min bil, så det vore ganska gött att kunna öppna bak till sommaren.
Mvh Johan
(Jag jobbar som buss elektriker, så jag ska nog klarat om jag får lite tips)
Re: Elöppning sidorutor Megane coupe
vad jag vet så får man riva ner klädseln bak,för felet sitter i själva motorn...Alming wrote:Hej!
Mina sidobakrutor går ej att öppna med knappen.
Jag har förstått att detta är vanligt, men det ska finnas lite tips och tricks.
Har hört att de flippar ur om man lossar batteriet med dem öppna, iom att det sitter lägesgivare och annat som tappar kalibreringen.
Är det någon här som har erfarenhet av hur man kan kalibrera och få liv i dem över huvud taget?
Jag saknar AC i min bil, så det vore ganska gött att kunna öppna bak till sommaren.
Mvh Johan
(Jag jobbar som buss elektriker, så jag ska nog klarat om jag får lite tips)
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Jag har inte hört talas om något som behöver kalibreras, utan felet beror oftast på motorn som Tony skriver.
Det kan finnas någon form av överbelastningsskydd till motorn som kan ha löst ut.
De flesta Mégane Coupés lider av det här felet.
Det kan finnas någon form av överbelastningsskydd till motorn som kan ha löst ut.
De flesta Mégane Coupés lider av det här felet.
Johan Nilsson
Mégane Coupé 2,0 16v -97
Mégane II Touring Dynamique 1,6 16v -09
Megane IV Sport Tourer 1,2 TCe 130 -17
Mégane Coupé 2,0 16v -97
Mégane II Touring Dynamique 1,6 16v -09
Megane IV Sport Tourer 1,2 TCe 130 -17
Det finns inget att kalibrera eller nollställa i dessa motorer, bara att förstärka kontaktytorna med lödtenn. Så har jag alltid gjort och det har funkat.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem