RENAULT LAGUNA 03-05 VILKEN MODELL
Moderator: Forumpolisen
Hej alla RENAULT frälsta vad glad jag blir av en så här bra club sida.
Min historia är den att jag och min gravida flickvän som inte är lika bil intresserad som jag, var och tittade på ny (begagnad) bil häromdagen. Gick runt lite i bilhallen och fick se en LAGUNA II 1,8 EUROLINE körde en sväng och båda blev eld och lågor vilken snygg och skön bil det var.
Nu har jag tittat runt lite på nätet och kommit fram till att det är en 2,0T vi ska ha MEN exakt hur funkar det här med modellerna det finns ju euroline, classe affaire m,m 1,8an jag tittade på hade backradar m,m men sen har jag sett att på 04 eller om det va från 05 så finns inte det jag vet att det kom en facelift 05 men ändrade dom nivåerna på utrustningen 04-05 eller. skulle vara mycket tacksam om någon hade mer info till mig om någon har broschyrer eller liknande så skulle det vara annu bättre. MVH Joakim.
Min historia är den att jag och min gravida flickvän som inte är lika bil intresserad som jag, var och tittade på ny (begagnad) bil häromdagen. Gick runt lite i bilhallen och fick se en LAGUNA II 1,8 EUROLINE körde en sväng och båda blev eld och lågor vilken snygg och skön bil det var.
Nu har jag tittat runt lite på nätet och kommit fram till att det är en 2,0T vi ska ha MEN exakt hur funkar det här med modellerna det finns ju euroline, classe affaire m,m 1,8an jag tittade på hade backradar m,m men sen har jag sett att på 04 eller om det va från 05 så finns inte det jag vet att det kom en facelift 05 men ändrade dom nivåerna på utrustningen 04-05 eller. skulle vara mycket tacksam om någon hade mer info till mig om någon har broschyrer eller liknande så skulle det vara annu bättre. MVH Joakim.
ta 04 eller nyare så slipper du "barnproblemen", Euroline är det bästa alternativet, då får du mest för pengarna. Backradar, Xenon är tillval I 01/02 ingick det i Euroline, men inte längre. 05 är i stor lika, mest kosmetiskt dom ändrat förutom att nya GPSen är bättre med BMW typ "I" drive.
Coupe GT ---->Christer Hultberg <----
Tack för svaren. Jag har också sett att det finns modeller dom kallar PH1 och PH2 vad är det för något. Och är antisladd standard på alla modeller.
ph=phase = uppdatering av div delar för att "frächa upp" modellen,syns tydligast skillnad på grillen mellan Ph I och Ph II på lagunan,nej esp tillval.
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Det är ju lite synd att Ph1 är snyggare i fronten än vad Ph2 är för Ph2 håller en högre kvalitet invändigt än Ph1. Eller vad tycker ni andra ska man köpa en Ph1 för att den är Snyggare utvändigt eller en Ph2 för att den förmodligen är en bättre bil av samma modell.
5 år 12000 mil ..pris är ju lite beroende av vem som gör det...du kommer ändå inte ifrån det...jo om du köper en äldre som det är gjort på,lr en ny som det dröjer ett längre tag....Visual wrote:Jag har också börjat titta lite på en Laguna. Och har några funderingar.
Vad innebär det med Classe Affaire?
Och hur är det med kamremsbyte. Är det efter 5 år man ska byta den?
Tänkte om man köper 03:a och måste byta kamrem efter ett år. Så blir det rätt dyrt.
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Har för mig att det är Standard utrustning + acc + antisladdVisual wrote:Jag har också börjat titta lite på en Laguna. Och har några funderingar.
Vad innebär det med Classe Affaire?
Och hur är det med kamremsbyte. Är det efter 5 år man ska byta den?
Tänkte om man köper 03:a och måste byta kamrem efter ett år. Så blir det rätt dyrt.
Coupe GT ---->Christer Hultberg <----