Däcktrycksgivare - Laguna II
Moderator: Forumpolisen
Däcktrycksgivare - Laguna II
Nu har jag fått problem med däcksrycksgivarna på vår laguna 02.
Rejmes bytte höger fram och kalibilerade den för totalt 1250 kr, dyrt nog!
Efter det stämmer ingen av givarna.
Kan man nollställa dessa eller kommer de att kalibiliera sig själva efter 10-20 mil som Rejmes påstår?
Alt. kan jag kräva att Rejmes fixar med eftersom de tog över 500 kr för att koppla ihop den nya givaren med bilen?
Jag börjar bli ganske besviken på Rejmes/Renaults service och prisnivå.
Jörgen
Rejmes bytte höger fram och kalibilerade den för totalt 1250 kr, dyrt nog!
Efter det stämmer ingen av givarna.
Kan man nollställa dessa eller kommer de att kalibiliera sig själva efter 10-20 mil som Rejmes påstår?
Alt. kan jag kräva att Rejmes fixar med eftersom de tog över 500 kr för att koppla ihop den nya givaren med bilen?
Jag börjar bli ganske besviken på Rejmes/Renaults service och prisnivå.
Jörgen
Tack för tipset!
Tyvärr gick den gamla e.v sönder vid lite inspirerad körning på de underbara skärgårdsvägarna mellan Valdemarsvik och Fyrudden i Östergörtland... (tror jag, men man kan ju aldrig veta helt)
Nu i kväll tog sänkte jag lufttrycket i de strulande däcken till 1.0 och fyllde därefter på till 2.4 kp. Tro det eller ej, men efter det fungerar faktiskt samtliga fyra lufttrycksgivare bra! Återstår dock att testa imorgon.
Trevlig helg!
Jörgen
Ps. Min syn på Volvo/Renault sverige är dock den samma.
Nu i kväll tog sänkte jag lufttrycket i de strulande däcken till 1.0 och fyllde därefter på till 2.4 kp. Tro det eller ej, men efter det fungerar faktiskt samtliga fyra lufttrycksgivare bra! Återstår dock att testa imorgon.
Trevlig helg!
Jörgen
Ps. Min syn på Volvo/Renault sverige är dock den samma.