Fråga om Gt Initiale

Köpråd, hjälp och tips vid köp av Renault.
Ej annonser eller länkar till andra annonser

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
SIC

Fråga om Gt Initiale

Post by SIC »

Hej, jag kollade runt lite efter bra kombibilar på blocket och eftersom jag har haft en Laguna-95 och var nöjd med den så kolade jag upp LagunaII.
Hittade en riktigt fräsig en( http://www.blocket.se/vi/10533762.htm?ca=21_s ). Som ni ser är det en Laguna II GT Touring Initiale.

Jag undrar om det är samma motor som i Clio V6?
Är kjolpaketet endast till denna?
Är alla lika välutrustade?
Får man plats med en bilbarnstol modell större bakvänd i baksätet?
Ägandekostnader? ( Min V70 R tog knäcken på vår ekonomi, kör nu Camry)
Finns det svensksålda?
Teemu

Post by Teemu »

Då det är en Initiale är den ju paket utrustad. Åker själv en 3.0V6 Initiale och är klart mer nöjd med denna än den Volvo vi hade innan. Tycker våran ligger hyffsat till rent kostnadsmässigt med tanke på bil. riktigt kul att köra med. dock har vi inget kjolpaket på våran - vilket jag gärna hade haft
Åker Saab 9-3 2.0T -98 förtillfället
Teemu Kaapola - Hallsberg
chh

Post by chh »

Visst finns det svensk sålda, 6an är fin men tar du Turbon får du totalt mer pulver + att den är billigare i drift.
Hmm lustig modell som du länkade till, front läppen saknas och bakrutespoilern.. den kombinationen har jag ej sett. Pengarna kanske tog slut. :D Men den har stora ögonlock iaf.
Coupe GT ---->Christer Hultberg <----
SIC

Post by SIC »

chh wrote:Visst finns det svensk sålda, 6an är fin men tar du Turbon får du totalt mer pulver + att den är billigare i drift.
Hmm lustig modell som du länkade till, front läppen saknas och bakrutespoilern.. den kombinationen har jag ej sett. Pengarna kanske tog slut. :D Men den har stora ögonlock iaf.
Kollade precis upp bilen på vv, står 225hk i annonsen men vv säger 152kW =206hk. Iaf har 2,0T väl bara 163 hk, men upplys mig gärna :D vill inget annat än ha turbo för jag är turbofrälst :twisted: . Vilken motor sitter i 2,0T är det en Volvomotor? Kan man chippa den rackaren kanske :D Kan inte så mkt om de nyare Renaulterna men som sagt upplys mig gärna.
Daniel Persic - Markaryd

Toyota Camry Ginza GLI - 91
chh

Post by chh »

225ps är inte original, 206ps ska det vara original (har svårt att se att den har 225ps isof måste dom ha moddat mycket) . turbon finns i olika utföranden upp till 205 ps original (från 163). Att chippa turbo motorer är billigare och effektivare + att turbo modellerna väger ca 100-150kg mindre än sexorna = bättre effekt/vikt förhållande. Turbomodellerna får du lätt + 20-40ps utan något större ingrepp.
Coupe GT ---->Christer Hultberg <----
Post Reply