Problem med färddator!!
Moderator: Forumpolisen
Problem med färddator!!
Min färddatoir har börjat leva sitt egna liv. Började i går med att jag skulle kolla hur långt till tom tank då den höll på att räkna ner från 8850..8849..8848..8847 och så höll det på neråt. Detsamma gällde snittförbrukningen som stod konstant på 0,1 vilket iofs hade varit bra om det stämde. I morse när jag åkte fungerade snittförbrukningen men tomt till tank levde sitt egna liv genom att ena stunden visa 114 km .. 115km sedan snabbt ner till 108km.. 109km.. för att sedan rusa upp till 128km.
Någon som känner igen sig men framför allt, Vad gör jag
Någon som känner igen sig men framför allt, Vad gör jag
En vild och "dum" gissning - gäller dock inte snittförbrukningen - Kan det inte vara så att när bilen är kall, drar den mera bensin. Kommer du upp i hastighet och bilen blir varm drar den mindre, alltså räcker soppan längre. Därav de olika värdena om hur långt det är till tom tank. Som du själv när du ät ute å joggar I början går det trögt innan du fått upp andningen å blivit varm, sen kan du komma in i andra andningen och pulsen hålls på en jämn nivå.
Sen beror det väl helt på hur du kör också. Snabba accelerationer så dricker bilen mera. Men är det så hela tiden med färdatorn kanske det är nåt galet. Gissningsvis finns det andra här på forumet som kan mera än lilla jag
Sen beror det väl helt på hur du kör också. Snabba accelerationer så dricker bilen mera. Men är det så hela tiden med färdatorn kanske det är nåt galet. Gissningsvis finns det andra här på forumet som kan mera än lilla jag
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193
Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193
Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.