Hej alla Renault kunniga människor!
Nu har jag ytterligare ett problem med renaulten . När jag startar bilen och slår på fläkten så immar alla rutor igen. Det spelar ingen roll om jag slår på acén heller. Vad kan vara fel? Det är skittrökigt när man ska iväg och måste stå och vänta tills imman går bort.
Mvh Tomas N.
Tomas Niemeyer, Sandviken.
Renault Megane Sport tourer -10.
Presix som Tony säger så är det till99.9% filtret. Problemet är att folk inte byter filtret, så ofta som det skulle behövas.. Om man byter varje vår efter "pollen attacken " så blir det inga problem.
Filtret är bytt och kompostdiket är rensat men problemet kvar står. Något vatten på mattorna i kupen har jag inte. Jag har ju en tråd till som beskriver mitt problem med att det inte spolar på bakrutan, jag funderar nu om det kanske är ett brott på slangen. Så när jag spolar i bak så kanske det pyser ut lite ur slangen någonstans under mattan, kan detta vara troligt?
Mvh Tomas N.
Det brukar lukta sura raggsockor om det står vatten under mattorna en längre tid..
Prova dra med fingret på imman och smaka försiktigt om det är sött dvs glykol (obs etylenglykol är giftig... ). Isåfall har du en läcka i värmepaketet. Är kylvätskenivån stabil över tiden?
Funkar AC:n verkligen, den borde ju dra ur fukten?
Även om kompressorn går igång så betyder ju inte det automatiskt att kylan funkar.
Svårt kolla den här årstiden...
Hälsar
Roland Mabo, Solna
*
Mégane II Touring 1,6 16V Elegance -04
Tjena!
Bytte kupéfiltret, fast det var bytt vid service nu i somras. Har inte haft imma på rutorna sedan dess . Undrar om det sitter så till att det kommer vatten på filtret och att det immar igen på grund av det.
Ha det!
/Tomas N.