Snart jul - Artikel om nya Clio Sport i Automobil nr 11-06
Moderator: Forumpolisen
Snart jul - Artikel om nya Clio Sport i Automobil nr 11-06
Köp å läs
Å våndas
Clio Sport = Julklappstipset nr:2
Har skickat prisinfoblad till mamma på Mégane Sport
Får man en sån är det läge att tro på tomten
Å våndas
Clio Sport = Julklappstipset nr:2
Har skickat prisinfoblad till mamma på Mégane Sport
Får man en sån är det läge att tro på tomten
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193
Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
- Jolle_Pborn
Köpte den idag och mycket läsvärt var det. Sen på sid. 23 skymtar tre st clio sports(falk,aldebo,min) Det står lite om bankörningen på sveistad. Sen nämnde någon att man inte behövde en porsche för att åka. Han sa att han hade blivit omkörd av några renault clios!
Joel Pennerborn, Köping Sporten är såld!
Clio Sport is da shitJolle_Pborn wrote:Köpte den idag och mycket läsvärt var det. Sen på sid. 23 skymtar tre st clio sports(falk,aldebo,min) Det står lite om bankörningen på sveistad. Sen nämnde någon att man inte behövde en porsche för att åka. Han sa att han hade blivit omkörd av några renault clios!
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
You bet!!mange wrote:Clio Sport is da shit
Tjusigt!
Fin bild på Joels gamla pärla...
Last edited by Falk on 17 Nov 2006, 07:28, edited 1 time in total.
- Barbapappa
Re: Snart jul - Artikel om nya Clio Sport i Automobil nr 11-
Om den inte måste vara så ny bilen du vill ha så vet jag en du kan få köpa som julklapp.kmfdm wrote:Clio Sport = Julklappstipset
Här kommer en liten filmsnutt med favoritrallyföraren Jean Ragnotti där han provar den lite nyare varianten en sväng... Klicka på search-knappen efter filmen är uppspelade så finns det ytterligare lite sevärt material att kika på.
Kan även tipsa om att Clion testas mot nya CooperS i senaste nummret av engelska tidningen EVO, läsvärd tidning för er som inte har hört talas om den förr, så snyggt fotograferat vanligtvis också att man nästan kunde köpt den även om det inte hade stått nåt i den.
Får också hålla med om att det var kul att se alla Cliosarna i tidningen när man fick den i lådan, tummen upp!
Peter Karlsson - Göteborg
Min Clio Sport är såld!
Nu är det Lupo GTI som gäller.
Min Clio Sport är såld!
evo har ju genom åren höjt "gamla" ClioSporten till skyarna. Man har fullkomligt avgudat bilen, testat och provkört den massor av gånger. Superlativerna har haglat.Barbapappa wrote:...Clion testas mot nya CooperS i senaste nummret av engelska tidningen EVO, läsvärd tidning ...
Emellertid är man inte lika förtjust i den "nya" upplagen. Läste artikeln i senaste evo som hastigast, jag fick intrycket att de tycker att den inte är tillräckligt busig och klart sävligare i reaktionerna jämfört med den "gamla".
Alltid en trevlig upplevelse att bladdra i evo.
Snygga reportage.
- Barbapappa
Ja det gör man, dels där den bereste herr Falk skriver att han har sett den (Chocolate), men även på PressStop som ligger i Citypassagen (eller så kanske det inte kallas längre där när det inte är en passage längre?), Drottningsgatan 58 alltså huset brevid Sheraton ligger den på i.a.f. och är riktigt välsorterad!Falk wrote:Jag såg den häromdagen i den Pressbyrån som ligger ut mot spåren mot TAXI-kön på Gbg's central... Kika där.kmfdm wrote:Hittar man EVO i en mkt välsorterad tidningsshop?
Vill man stanna hemma eller inte bor i Göteborg går det minst lika bra att shoppa hemifrån, dock till ett lite högre pris. www.press-stop.se
Min Clio Sport är såld!
Min Clio Sport är såld!
- Barbapappa
Jo undrar jag varför man helt plötsligt började kolla efter Cliosar när man hade läst de många testerna i den tidningen. Jag började ju köpa den tidningen så sent att den första Clio Sporten inte testades längre, men den modellen ni har började vara med i var och varannat nummer i nåt grupptest.Falk wrote:evo har ju genom åren höjt "gamla" ClioSporten till skyarna. Man har fullkomligt avgudat bilen, testat och provkört den massor av gånger. Superlativerna har haglat. Emellertid är man inte lika förtjust i den "nya" upplagen. Läste artikeln i senaste evo som hastigast, jag fick intrycket att de tycker att den inte är tillräckligt busig och klart sävligare i reaktionerna jämfört med den "gamla". Alltid en trevlig upplevelse att bladdra i evo. Snygga reportage.
Men det verkar ju som att dom ändå gillar den fast inte lika mycket som den gamla, speciellt 182 cup. Nu har ju inte jag kört ph3 än, men det verkar ju som skillnaden är lika stor som mellan ph1 & ph2, och lite till...
Min Clio Sport är såld!
Min Clio Sport är såld!
GBG? Då får du ta Clio´n hit nån gångFalk wrote:Jag såg den häromdagen i den Pressbyrån som ligger ut mot spåren mot TAXI-kön på Gbg's central... Kika där.kmfdm wrote:Hittar man EVO i en mkt välsorterad tidningsshop?
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
finns fler butiker om man kollar på den sidan så man behöver inte bo i göteborg...Barbapappa wrote:Ja det gör man, dels där den bereste herr Falk skriver att han har sett den (Chocolate), men även på PressStop som ligger i Citypassagen (eller så kanske det inte kallas längre där när det inte är en passage längre?), Drottningsgatan 58 alltså huset brevid Sheraton ligger den på i.a.f. och är riktigt välsorterad!Falk wrote:Jag såg den häromdagen i den Pressbyrån som ligger ut mot spåren mot TAXI-kön på Gbg's central... Kika där.kmfdm wrote:Hittar man EVO i en mkt välsorterad tidningsshop?
Vill man stanna hemma eller inte bor i Göteborg går det minst lika bra att shoppa hemifrån, dock till ett lite högre pris. www.press-stop.se
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Fast eftersom Pia bor i Gbg så tyckte jag att det var läge att tipsa om ett ställe i just Gbg där tidningen finns (eller i alla fall fanns häromkvällen) då jag råkade spatsera förbi.Tony wrote:...man behöver inte bo i göteborg...
Här på framsidan finns blaskan ifråga såklart i varenda konsumaffär...
jo jag vet ville bara tipsa andra att dom inte behöver åka till göteborg lr beställa på nätet...ett annat tips Performance gti endast franska bilar...[/b]Falk wrote:Fast eftersom Pia bor i Gbg så tyckte jag att det var läge att tipsa om ett ställe i just Gbg där tidningen finns (eller i alla fall fanns häromkvällen) då jag råkade spatsera förbi.Tony wrote:...man behöver inte bo i göteborg...
Här på framsidan finns blaskan ifråga såklart i varenda konsumaffär...
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st