Var hittar jag kopplingsvajern?

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
uglynicke

Var hittar jag kopplingsvajern?

Post by uglynicke »

Nu håller jag på bli måttligt less min Laguna.. Har haft både stora och små problem med den under dom 2 åren som den har varit i min ägo.
:cry:
Nu senast är det kopplingsvajerna som verkar vara av.. Skulle starta bilen häromdagen efter att den stått och frusit 1 vecka. Trycker ner kopplingen och det smäller till lite och kopplingspedalen är helt utan motstånd.

Var hittar jag vajern någonstans?
cristiansar

Vajern

Post by cristiansar »

Ring mekonomen..det tar en dag för dem att skaffa fram vajern..det gjorde dem på min Megane
Cristian S. Bandhagen
uglynicke

Re: Vajern

Post by uglynicke »

cristiansar wrote:Ring mekonomen..det tar en dag för dem att skaffa fram vajern..det gjorde dem på min Megane
Vart under huven hittar jag den? :D
Dennis
Forumpolis

Post by Dennis »

Det är den vajer som går imellan kopplingspedalen och växellådan. Det är lämpligt att leta där :)
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
E___

Post by E___ »

Dennis wrote:Det är den vajer som går imellan kopplingspedalen och växellådan. Det är lämpligt att leta där :)
Är inte kopplingen hydraulisk? :? Har inte funderat över hur det är på Lagunan, men det har den iaf varit på alla andra bilar jag haft, förutom på en gammal 740 från stenåldern :D
Dennis
Forumpolis

Post by Dennis »

E___ wrote:
Dennis wrote:Det är den vajer som går imellan kopplingspedalen och växellådan. Det är lämpligt att leta där :)
Är inte kopplingen hydraulisk? :? Har inte funderat över hur det är på Lagunan, men det har den iaf varit på alla andra bilar jag haft, förutom på en gammal 740 från stenåldern :D
På v6 är kopplingen hydralisk.4Cyl är det vajer.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Post Reply