Hur många är det kvar ?

Renaulter 25 år eller äldre.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
R12-Kent
Posts: 224
Joined: 11 Nov 2005, 17:50
Location: Kristinehamn

Hur många är det kvar ?

Post by R12-Kent »

För ca två år sedan gjordes det en liten koll av hur många "veteranare" det fanns kvar av de vanligast förekommande Renault modellerna.
Det vore intresant att få se en uppdatering.

Jag kollade min egen 12a en TL från 74 tidigt i våras och det visade sej att det fanns då totalt 14 st varav 5 var besiktade de senaste två åren. Det kan vara så att de övriga 9 är s.k. "skogsvrak" eller är under nån form av renovering, vad vet jag ?

Med endast 5 st R12-TL från 74 i trafik i Sverige då är en Ferrari rena dussinbilen :D .
User avatar
Magnus Bjelk
Posts: 162
Joined: 09 Dec 2002, 10:07
Location: Malmö
Contact:

Post by Magnus Bjelk »

Tyvärr har vägvärket täppt igen sökningar via deras hemsida så nu är det nog orealistiskt att göra en likadan sökning.
Nu måste man vänta minst 30 sekunder mellan varje bilsökning så för att kolla alla gamla Renaulter (ca 6000) måste man hålla på i 50 timmar...
Konstigt nog så infördes den här begränsningen strax efter förra Renault undersökningen :wink:

Man skulle kunna köra faxutdrag på de "övriga 9" så kan man se när de besiktigades senast, ev anmärkningar. Kan ge en fingervisning vad som pågår i garagen.
Körde själv faxutdrag på ALLA :shock: R16 för ett tag sedan.
Sven-Erik i Bruzaholm vann registreringsligan med 20 bilar med Håkan i Hudiksvall som god 2:a med 15 bilar...
Men jag har flest R16 i trafik, hela 2 st, det har ingen annan :D
Magnus Bjelk
E-mail:magnus@r16site.com
Web:www.r16site.com
h.kjellin
Posts: 503
Joined: 09 Dec 2002, 19:40
Location: Sweden
Contact:

Bekantas bekanta

Post by h.kjellin »

Förra vändan denna fråga var upp fick jag div. information om antalet gamla Renault via en "bekant" som hade tillgång till Mekonomens register som väl på något sätt är kopplar till bilregistret?
Håkan Kjellin, Storå
Dennis
Forumpolis
Posts: 4614
Joined: 15 Mar 2005, 17:04
Location: Ålem
Contact:

Re: Hur många är det kvar ?

Post by Dennis »

R12-Kent wrote:För ca två år sedan gjordes det en liten koll av hur många "veteranare" det fanns kvar av de vanligast förekommande Renault modellerna.
Det vore intresant att få se en uppdatering.

Jag kollade min egen 12a en TL från 74 tidigt i våras och det visade sej att det fanns då totalt 14 st varav 5 var besiktade de senaste två åren. Det kan vara så att de övriga 9 är s.k. "skogsvrak" eller är under nån form av renovering, vad vet jag ?

Med endast 5 st R12-TL från 74 i trafik i Sverige då är en Ferrari rena dussinbilen :D .
Jag har ju en 12TS -74 ett lätt repobjekt som jag aldrig verkar ha tid med, får samla delar så länge så blir renov. lättare och snabbare när allt väl finns. :D
Sedan har ju syrran en 12TS -76 som väntar på att klonas med en nyrenov donator kaross 8) Den är lite till-busad med 20TL motor, trimkam,15TS topp, extraktorrör, Större förgasare, 5vxl,Modifierad Hjulupphängning, 14"dunlop lättmetallfälg, m.m. 8)
Piskade iallafall peugeout 205GTI i accet vid rödljusen i kalmar för 10år sen :lol: :lol:
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Post Reply