Kopplings byte R19RT-93

Allmänna diskussioner kring motorer och elektronik.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Trotskij91
Posts: 5
Joined: 04 Apr 2006, 17:25
Location: G-Hyttan

Kopplings byte R19RT-93

Post by Trotskij91 »

HEj En fråga bara om någon vet, kan man byta koppling utan att lyfta motorn?
User avatar
Erik R19X
Posts: 260
Joined: 07 Nov 2005, 21:52

Post by Erik R19X »

Jag bytte på min -90 gts (motsvarar väl RN?) med motorn i förra sommaren. Det var trångt och meckigt men gick till slut efter många svordomar... Fick släppa ner subramen lite för att få plats
Sök bland gamla inlägg, bör finnas en del att läsa
Trotskij91
Posts: 5
Joined: 04 Apr 2006, 17:25
Location: G-Hyttan

Post by Trotskij91 »

Erik R19X wrote:Jag bytte på min -90 gts (motsvarar väl RN?) med motorn i förra sommaren. Det var trångt och meckigt men gick till slut efter många svordomar... Fick släppa ner subramen lite för att få plats
Sök bland gamla inlägg, bör finnas en del att läsa
Räcker det att släppa på ena sidan eller måste man ta båda sidorna?
User avatar
Erik R19X
Posts: 260
Joined: 07 Nov 2005, 21:52

Post by Erik R19X »

Minns inte riktigt, kanske var så att jag bara fick ner ramen i framkant.
Det kanske inte hade behövts om jag förstått att man måste lossa motorn från det återstående fästet och böka ut den i motsatta hörnet av motorrummet samtidigt som man trycker lådan åt andra hållet.
Tog aldrig loss drivaxlarna utan plockade loss styspindlarna i stället, skulle ändå byta hjullager..
Avgas och startmotor måste plockas ner för att kunna lossa lådan från motorn, minns att det satt en ensam rackarns bult gömd bakom startmotorn.. :?
Post Reply