helljus problem, clio 16v -91
Moderator: Forumpolisen
helljus problem, clio 16v -91
Tja..
Har ett litet problem med min clio 16v... Är så att helljuset fungerar inte. funkar inte om man bara vill blinka.. När man vrider om spaken så slocknar allt!
Men i Auto läge (vrider inte spaken) så fungerar halvljuset..
Blev så en kväll när jag hade varit ute och åkt lite, hade helljuset på när ja åkte upp på gården, men sen gick det inte att stänga av. så jag vred av det å sen va det helt dött efter de..
Tänkt att de kanske är nått relä? men vilket är till helljus?
Eller har ni nått annat bra tips på vad det kan vara?
Har ett litet problem med min clio 16v... Är så att helljuset fungerar inte. funkar inte om man bara vill blinka.. När man vrider om spaken så slocknar allt!
Men i Auto läge (vrider inte spaken) så fungerar halvljuset..
Blev så en kväll när jag hade varit ute och åkt lite, hade helljuset på när ja åkte upp på gården, men sen gick det inte att stänga av. så jag vred av det å sen va det helt dött efter de..
Tänkt att de kanske är nått relä? men vilket är till helljus?
Eller har ni nått annat bra tips på vad det kan vara?
Fredrik Hamberg - Alfta
**Clio 16v -91**
**Clio 16v -91**
vilka relän som är till vad har jag för mig att det står i instruktionsboken. du kan ju prova att göra rent de eller byta men jag tycker att det känns som att spaken (omkopplaren) är paj.
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
okej.. tack! då får ja ta och leta fram intruktionsboken och titta om jag hittar nånting! Annars om jag inte hittar nått fel på reläna så får ja knalla runt lite på skroten.. =)mange wrote:vilka relän som är till vad har jag för mig att det står i instruktionsboken. du kan ju prova att göra rent de eller byta men jag tycker att det känns som att spaken (omkopplaren) är paj.
Fredrik Hamberg - Alfta
**Clio 16v -91**
**Clio 16v -91**