Service Megane
Moderator: Forumpolisen
-
Service Megane
Hej
Tänkte kolla när ska man byta kamrem mm på en megene 1,4 16v 02a är det 12000 mil som gäller?
Har hört att det kostar över 10000 på Renault verkstad men vad kostar grejerna om man köper orginal/pirat (mekonomen/biltema) ?
Vad gör dom mer på den servicen? något mer borde det ju vara med tanke på priset.
Passar på att ta en fråga till vad 17 ska man göra för att få slut på skrikande bromsar fram?
Tänkte kolla när ska man byta kamrem mm på en megene 1,4 16v 02a är det 12000 mil som gäller?
Har hört att det kostar över 10000 på Renault verkstad men vad kostar grejerna om man köper orginal/pirat (mekonomen/biltema) ?
Vad gör dom mer på den servicen? något mer borde det ju vara med tanke på priset.
Passar på att ta en fråga till vad 17 ska man göra för att få slut på skrikande bromsar fram?
Re: Service Megane
Kan ge dig priset på alla saker som går åt vid en 12000 milaservice på en Megane 1,6e, som ett ex.janne99999 wrote:Tänkte kolla när ska man byta kamrem mm på en megene 1,4 16v 02a är det 12000 mil som gäller?
Pris på Rejmes (inkl moms) 2005-09 var 2802,74 kr
Sakerna till min bil :
etikett
luftfilter
packning
tändstift
rem
kuggremsats
mutter
bränslefilter
oljefilter
drivrem
mobil syntetolja
d-blå
Till de skrikande bromsarna kan man eftermontera skrikdämpningsplattor på baksidan av av bromsbeläggen.
(De självhäftande) skrikdämpningsplattorna hittar du på bla Mekonomen,Biltema,Micro osv
Mvh
Paul J - Svea Rike
Vill du mig något utanför topic, skicka pm.
Paul J - Svea Rike
Vill du mig något utanför topic, skicka pm.
-