Bye bye.
Moderator: Forumpolisen
Bye bye.
Igår sa jag hejdå till min Clio. Sålde den, så numera bor den i Jönköping.
Så idag ska jag iväg och beställa en helt ny bil. Det blir ingen Renault igen, utan antingen Peugeot 107 eller Toyota Aygo.
Ha det bra allihopa.
Så idag ska jag iväg och beställa en helt ny bil. Det blir ingen Renault igen, utan antingen Peugeot 107 eller Toyota Aygo.
Ha det bra allihopa.
Ann-Kathrine Berner - Göteborg
Tack.mange wrote:å va tråkigt... men du är välkommen hit ändå
Nu är nya bilen beställd. Blev en Pale blue metallic Toyota Aygo. Med sidolister, som ingen annan verkar köpa till sina, så den kanske blir unik.
Sen Alu fälgar på den också.
Fast kommer sakna min Clio nu ett litet tag.
Aygon är väl 3cylindrig om ja inte minns fel ?!
Så effekten lär ju inte vara desamma =)
lycka till med nybilen och som sagt så är du välkommen hit ändå ju !
Så effekten lär ju inte vara desamma =)
lycka till med nybilen och som sagt så är du välkommen hit ändå ju !
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
de e bara att spjärna imot så går de nog brakmfdm wrote:Söt. Men jag skulle inte vilja sitta i baksätet och bli påkörd bakifrånVad har den för krocksäkerhet i Euro Ncap?

Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.

Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.

Plats för lite inovativt tänkande,Airbag bakom ryggenmange wrote:de e bara att spjärna imot så går de nog brakmfdm wrote:Söt. Men jag skulle inte vilja sitta i baksätet och bli påkörd bakifrånVad har den för krocksäkerhet i Euro Ncap?
![]()

Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Den har 4 stärnor i Euro Ncap. förar o pass krockkudde, sidokrockkuddar och även sidokrockgardiner.kmfdm wrote:Söt. Men jag skulle inte vilja sitta i baksätet och bli påkörd bakifrånVad har den för krocksäkerhet i Euro Ncap?
Varför ej sitta i baksätet om man blir påkörd bakifrån?
Den har dessurom Whiplashskydd i framstolarna.
Inte ens Clion kunde rädda min nacke o rygg från skador när jag körde mot vajerräcke våren 2004 o sen stod i diket.Dennis wrote:Plats för lite inovativt tänkande,Airbag bakom ryggenmange wrote:de e bara att spjärna imot så går de nog brakmfdm wrote:Söt. Men jag skulle inte vilja sitta i baksätet och bli påkörd bakifrånVad har den för krocksäkerhet i Euro Ncap?
![]()
SÅ man får leva med smärtan. som är olidlig ibland.
Njah, jag såg en på jobbparkeringen, och reagerade över att det var så minimalt avstånd från baksätets ryggstöd till bakluckan. Inte mycket till deformationszon om någon brakar in i bilen...typ en XC90 eller nåt annat monster...men har man aldrig några passagerare i baksätet så spelar det kanske ingen roll. Har sett tuffa ljudbyggen i dessa Toyotor på STHLM´s bilsalong
Lycka till med nya bilen!

"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193
Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193
Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
så här står det på deras sida:kmfdm wrote:Njah, jag såg en på jobbparkeringen, och reagerade över att det var så minimalt avstånd från baksätets ryggstöd till bakluckan. Inte mycket till deformationszon om någon brakar in i bilen...typ en XC90 eller nåt annat monster...men har man aldrig några passagerare i baksätet så spelar det kanske ingen roll. Har sett tuffa ljudbyggen i dessa Toyotor på STHLM´s bilsalong![]()
AYGO är konstruerad med Toyotas eget säkerhetssystem Minimal Intrusion Cabin System (MICS). Det består i en motståndskraftig karosstruktur som avsevärt minskar risken för personskador. MICS-konstruktionen fungerar efter principen att snabbt ta upp och sprida krockenergin via bilens säkerhetsstruktur, innan kraften når passagerarutrymmet.
Mer än hälften av AYGO:s karosshölje innehåller höghållfasthetsstål, fördelat på strategiska områden för att öka styvheten och bilens förmåga att absorbera krockenergi. Med höghållfasthetsstål nästan fördubblas hållfastheten jämfört med konventionellt stål. En omfattande användning av höghållfasthetsstål ökar inte bara karossens styvhet utan leder också till lägre vikt tack vare att bilplåten kan vara tunnare.
Kör hellre en Aygo än en Smart.
Tror jag blir nöjd. De som köpte min Clio verka nöjda i alla fall.
Gratis parkerandet är nog ett minne blott snart. Har för mig att jag läste något om att det nya regeringen skall skrota den ideén.A-K wrote:Det är exakt den färgen. Fördelen är att den går som miljöbil här i Gbg, så man parkerar gratis på en del ställen. Dessutom drar den bara 0,46l/mil blandad körning.Steel wrote:Är den en sån här ?
Åker Saab 9-3 2.0T -98 förtillfället
Teemu Kaapola - Hallsberg
Teemu Kaapola - Hallsberg