Förstärkt koppling R5gtt/Gte
Moderator: Forumpolisen
Förstärkt koppling R5gtt/Gte
hej någon som vet något företag i sverige som säljer förstärkt koppling till R5 funderade ett tag på sinterlamell finns 4pucks hos dalhems ,men jag tror jag kör på en förstärkt orginalkoppling,sett sådana som klarar 250hk,så det borde räcka dessutom håller dom längre än 4pucks varianten...
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
tja..
kopplingen till volvo 440/460 turbo passar också till r5gtt/gte den är lätt att få tag i.. har hittat en koppling som tål 250hk 278 nm för 3000 kommer dock inte ihåg vilket företag det var men jag kan kolla upp det igen.. med förstärkt tryckplatta tål den kopplingen upp till 333 nm hästar vet jag ej.. hoppas det duger som en liten vägledning..
kopplingen till volvo 440/460 turbo passar också till r5gtt/gte den är lätt att få tag i.. har hittat en koppling som tål 250hk 278 nm för 3000 kommer dock inte ihåg vilket företag det var men jag kan kolla upp det igen.. med förstärkt tryckplatta tål den kopplingen upp till 333 nm hästar vet jag ej.. hoppas det duger som en liten vägledning..
mm kopplingen till clio/19 16v är samma åxå... har hittat på bildelsimporten http://213.136.58.58/butiken/katalog.asp
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st