Dåliga strålkastare Laguna 95

Allmänna diskussioner kring motorer och elektronik.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Laguna_man

Dåliga strålkastare Laguna 95

Post by Laguna_man »

Hej!
Tänkte bara se om ngn har råkat ut för liknande problem.
Kortfattat, bilen är unerkänd på besiktningen pga dåliga strålkastare, sönderbrända reflektorer i strålkastaren enligt Bilprovningen. kan ngn svara på frågan om strålkastarnas livslängd. :wink:
Laguna_man

Post by Laguna_man »

ja jag köpte nya strålkastare och försökte byta, men det gick inte som jag hade tänkt.......... :( :twisted: :twisted: :twisted:

Måste man plocka av halva bilen för att byta strålkastare eller..........????????
Jolle_Pborn

Post by Jolle_Pborn »

Laguna_man wrote:ja jag köpte nya strålkastare och försökte byta, men det gick inte som jag hade tänkt.......... :( :twisted: :twisted: :twisted:

Måste man plocka av halva bilen för att byta strålkastare eller..........????????
jo har man otur så måste man göra det på vissa bilmodeller,´Ex. på volvo s60 måste hela strålkastarhållaren monteras bort för att kunna byta ett vanligt lyse...kul men nya bilar! :?
Joel Pennerborn, Köping Sporten är såld!
V6+V6

Post by V6+V6 »

Du behöver inte montera ner halva bilen, men du måste först ta bort strålkastar rengöringen, dra ut och vrid åt höger eller vänster så lossar hela munstycket, det är bara att trycka tillbaka efter du är klar.
Lossa alla skruvar som grillen är skruvad med (om jag minns rätt är det 4 eller 5 totalt.
Lossa blinkersen och ta bort dom helt (så slipper dom vara i vägen).
Sen drar du ut sidorna på grillen försiktigt så du inte förstör de fina plastdetaljerna som klämmer fast grillen i hörnen.
När detta är klart ska du komma åt alla skruvar till strålkastarna.

Per Johnsson
Laguna II V6 & Espace 2.0 T & Volvo 480 Turbo

Per Johnsson
Laguna_man

Post by Laguna_man »

Problemet löst........om man har kompisar som kan hjälpa till :wink:
Post Reply