Fjärrlåset funkar inte!
Moderator: Forumpolisen
Fjärrlåset funkar inte!
Nu har jag återigen fått problem med min Laguna -94. Denna gång är det fjärrlåset som inte funkar, när jag ska låsa dörrarna utifrån med fjärrnyckel så händer ingenting, jag har testat båda nycklarna och jag har även försökt med att synkronisera nyckelkoderna, inget funkar. När jag trycker på centrallåsknappen i mitten av stolarna, vid handbromsen, så funkar det att låsa den vägen. Om jag sitter inne i bilen med alla dörrar stängda och riktar nyckeln upp till mottagaren så händer det heller inget....nu är jag rätt less på denna bil, så hjälp mig snälla så att jag sen kan sälja den och skaffa mig något annat, dock inte Renault igen!
Tack på förhand / Monika
Tack på förhand / Monika
-
Brukar inte alltför sällan vara vatten som kommer in genom antennhålet i taket då tätningen inte håller tätt. Detta vatten rinner rakt ner på kretskortet som sitter bakom ir-mottagaren och förstör detta. Märkte detta på min laguna sedan det börjat droppa vatten från ir-mottagaren och den blev kinkig, dock innan det slutade funka helt. Det är ganska enkelt att plocka bort plastbitarna och kolla om det är läckage från antennfoten och det ska finnas beskrivet i andra trådar så det är bara att söka. Även om det inte är läckage så är det värt att täta med silikon eller något lämpligt för framtiden.
Måns Claesson, Borås
Renault Laguna -96
Måns Claesson, Borås
Renault Laguna -96
Om det inte är läck i taket som det åxå kan vara, så blir det glapp i själva Relä/säkringsboxen, dvs inte att någon säkring är sönder... kolla taket först....Monika wrote:Okej, men var sitter den? Du menar inte säkringarna som sitter under ratten, för de har jag gått igenom allihop och det är ingen som har gått...är det här något man inte kan göra själv, eller? Eller det kanske kostar skjortan att få det fixat? Ber om ursäkt för mina dumma frågor men vad vet jag....
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen