Blinkers som inte stänger av sig själv.
Moderator: Forumpolisen
Blinkers som inte stänger av sig själv.
Mina blinkers vill inte stänga av sig på egen hand, detta får jag göra manuellt.
Problemet är bara det att det glömmer man ibland och så åker man om kring där blinkade och folk tror man är nån jävla idiot.
Jag gissar på att det bara är nått relä som spökar, så nu är min fråga. Vilket relä är till bilnkersarna? Är det svårt att byta själv osv?
Bilen är en Safrane -97.
Tack på förhand.
Problemet är bara det att det glömmer man ibland och så åker man om kring där blinkade och folk tror man är nån jävla idiot.
Jag gissar på att det bara är nått relä som spökar, så nu är min fråga. Vilket relä är till bilnkersarna? Är det svårt att byta själv osv?
Bilen är en Safrane -97.
Tack på förhand.
Tony Graf GBG
Renault Safrane -97 (snik modellen)
Jag funderade på om det kunde vara det, i min gmla Peugeot hade jag samma problem men det visade sig att det var den där lilla pinnen som ska slå av blinkersen som var av, så jag satte dit en ny och sen funka den.
Trodde dock att konstruktionen var annorlunda på denna bilen eftersom den är nyare. Jag vågar heller inte plocka av ratten på denna bilen pga airbagen osv.
Trodde dock att konstruktionen var annorlunda på denna bilen eftersom den är nyare. Jag vågar heller inte plocka av ratten på denna bilen pga airbagen osv.
Tony Graf GBG
Spakens infästning ser lika dan ut som persikan, bort med rattkåpan och fästskruvarna till spaken sitter underifrån.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Jag var nere förut och tittade hur bilnkersen funka på en Safrane.
Det är ingen pinne som slår av blinkersen utan det är istället ett slags kugghjul som sitter på ratten, när man slår på bilnkersen så går det ner en litan hake på det hjult som sen ska slå av blinkersen när man virder i motsatt håll.
Dock så funkar ju inte detta, jag vet inte om det beror på att kugghjulet är slitet eller om det är nått med hakarna.
Det känns inte som om det skulle vara så väldigt dyrt att lämna in detta hos tex bilia men då har jag säkert fel.
Ingen som har nån aning var jag kan få tag på dessa delarna så att jag kan kanske byta ut dem själv?
Det är ingen pinne som slår av blinkersen utan det är istället ett slags kugghjul som sitter på ratten, när man slår på bilnkersen så går det ner en litan hake på det hjult som sen ska slå av blinkersen när man virder i motsatt håll.
Dock så funkar ju inte detta, jag vet inte om det beror på att kugghjulet är slitet eller om det är nått med hakarna.
Det känns inte som om det skulle vara så väldigt dyrt att lämna in detta hos tex bilia men då har jag säkert fel.
Ingen som har nån aning var jag kan få tag på dessa delarna så att jag kan kanske byta ut dem själv?
Tony Graf GBG