Ska sälja och har lån kvar

Köpråd, hjälp och tips vid köp av Renault.
Ej annonser eller länkar till andra annonser

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
mizzcatten

Ska sälja och har lån kvar

Post by mizzcatten »

Hur gör jag? Måste jag lösa lånet innan jag kan sälja bilen eller kan jag sälja den, betala av lånet och sedan skicka in ägarbyte?
Teemu

Post by Teemu »

brukar gå att först sälja göra ägar bytet och mer eller mindre direkt betala av lånet. Enklast och säkrast är nog att du kontaktar långivaren och hör vad dom tycker. Personligen tycker jag inte det borde spela någon roll för deras del om dom får pengarna inom 1vecka
Åker Saab 9-3 2.0T -98 förtillfället
Teemu Kaapola - Hallsberg
Spiff

Post by Spiff »

Beror väl på hur du lånat och var du har lån, och om du har bilen som säkerhet..
Jens Håkansson - Charlscrown
Vä sjutii töööbo...(tvau komma fäm Tee) Invidia by Streetpower
Stymie
Firstname: Albert
Surname: Sjöberg

Post by Stymie »

Som spekulant skulle jag vara mycket tveksam till att köpa... Lös lånet först så krånglar inte någon köpare. Står väl i bilregistret om bilen är "belånad"?
___
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
Teemu

Post by Teemu »

Stymie wrote:Som spekulant skulle jag vara mycket tveksam till att köpa... Lös lånet först så krånglar inte någon köpare. Står väl i bilregistret om bilen är "belånad"?
Beror på hur lånen är lagda
Åker Saab 9-3 2.0T -98 förtillfället
Teemu Kaapola - Hallsberg
mrMegane

Post by mrMegane »

Teemu wrote:Beror på hur lånen är lagda
Vägverket vet om bilen har en skuld (billån)

Själv kollar jag alltid upp alla bilar jag köper med vägverket först, även besiktingshandligar osv.
Mvh
Paul J - Svea Rike

Vill du mig något utanför topic, skicka pm.
A-K

Post by A-K »

Ska själv osså sälja o då har jag tänkt göra så att när de köper bilen, så betalar de in summan till mitt renault lån o sedan får jag resten cash. Det borde väl funka, eller. Då ser de ju att pengarna går till lånet och att jag ej lurar dem...
Ann-Kathrine Berner - Göteborg
Post Reply