Vatten på golvet vid baksätet - Laguna Kombi 1997

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Thomas

Vatten på golvet vid baksätet - Laguna Kombi 1997

Post by Thomas »

Häromdagen - efter ett ha kört på E4'an i hårt regn - upptäcker jag att golvet i baksätet är genomsurt. Det är enbart golvutrymmet på båda sidorna om 'kardantrumman' som blivt blött - ingenting omkring.
Tittde under bilen för att se om tex. gummilocken som sitter i 'durken' på båda sidorna under bilen trillat ur - eller om jag kunde se nå't hål/rost någonstans; men icke! Kollade dessutom om det - på något sätt - läckt in genom listerna, menhittade ingenting.
Är det någon som råkat ut för detta och som kan ge mig ett uppslag till orsaken. Snart är hösten här - med dagar av regn och blask - och jag måste ordna detta innan det brakar loss.
Tacksam för alla tips.
Mvh
Thomas
Tomas N

Post by Tomas N »

Japp!
Har haft samma problem, men på en -02. Det var kupé-filtret som inte var bytt vid 6000-mila servicen. När det regnar så måste ju kompressorn fukta av väldigt "fuktig" luft och om då filtret är igen satt så kommer det kondens vatten ut ur golvmunstyckena under framstolarna. När jag böt kupé-filtret så försvann problemet. Har även hört om igensatta dränerings rör.
Mvh Tomas .N.
Tomas Niemeyer, Sandviken.
Renault Megane Sport tourer -10.
garfield06

Post by garfield06 »

Troligen tätningsmembranen i dörrarna bak, har haft samma problem med min Laguna 98, det kostade cirka 1500 spänn att få det bytt men nu har det iaf slutat regna in :D
Post Reply