Lämna tillbaka bilen!!!!!

Babbla om allt eller inget här som inte passar in någon annanstans

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Tribal

Lämna tillbaka bilen!!!!!

Post by Tribal »

:cry: :cry: Måste berätta en grej som jag har hållt hemligt...
Min nya bil har inte varit riktigt frisk, huden har plågats av för mycket smink på vänster bakskärm....har väntat i fyra veckor på att få veta vad som ska göras....idag fick jag besked,...jag får kvittera ut en helt ny Clio RS. Känns både bra och dåligt...omlackad redan från fabrik med ett uruselt resultat, fanns ingen historik på att den skulle ha varit omlackad, men man får vara glad att få en ny med noll mil på mätaren....10 dagars leverans ungefär.........
Magnus Corneliussen #1088
Göteborg
Clio Renaultsport 197
Spiff

Re: Lämna tillbaka bilen!!!!!

Post by Spiff »

Tribal wrote::cry: :cry: Måste berätta en grej som jag har hållt hemligt...
Min nya bil har inte varit riktigt frisk, huden har plågats av för mycket smink på vänster bakskärm....har väntat i fyra veckor på att få veta vad som ska göras....idag fick jag besked,...jag får kvittera ut en helt ny Clio RS. Känns både bra och dåligt...omlackad redan från fabrik med ett uruselt resultat, fanns ingen historik på att den skulle ha varit omlackad, men man får vara glad att få en ny med noll mil på mätaren....10 dagars leverans ungefär.........
Lite mer utrustning osv med då som plåster på såren va.. eller nått annat för kompesation..
Jens Håkansson - Charlscrown
Vä sjutii töööbo...(tvau komma fäm Tee) Invidia by Streetpower
kmfdm

Post by kmfdm »

:cry: Lider med dig!!! Tur i oturen att du upptäckte det i alla fall. Att du får en helt ny är väl bara positivt, med noll km på mätaren. Klart, du får ju köra in den igen. Inget ont som inte har nåt gott med sig. Hoppas den nya clion är helt felfri. Du får undersöka den noga...å kanske "kräva" en uppsättning vintersulor som plåster på såren. Kan inte vara lätt att kämpa med "separationsångest" från den första bilen! Först vara överlycklig över den nya bilen, sedan klump i magen, sår i hjärtat och ilska... :evil: :cry: :? :(
Får önska dig bättre tur med den nya bilen!

Vassego för bilderna å musiken. Med KMFDM i högtalarna behöver man inte drömma om sportluftfilter och chippad bil :lol: Kanske får äran att ta nya (bättre) bilder på din nya Clio när den kommer?
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193

Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
micke_011

Post by micke_011 »

känns väl som en ganska bra sak, att få en ny bil? det som känns sämre är att renault släppt ut en ny bil till kund så slapphänt men å andra sidan kanske det är så det fungerar?

inkörning på en ny bil är väl ett minne blott, forna tiders rekommendationer om att inte varva mer än 2000 varv första 50 milen etc var ju för forna tiders tillverkningsmetoder och motsvarande tillverkningsmetoder, numera när man producerar på my-nivå är det väl bara att åka? i instruktionsboken till vår nya megane står det att man inte ska köra fortare än 130 under de första 100 milen, ingen jättekomplicerad historia när det gäller inkörning.
micke åhrén

medlem #1819 (tror jag)
honda accord 2,4 type s -06
volvo v70 ii 2,5ft -10
kmfdm

Post by kmfdm »

:lol: Nä, det är ju det...med inkörning...om man har prestanda unden huven kanske det är svårt att hålla sig under 130 km/h tills man passerat de km som instruktionsboken föreskriver :wink:
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström

kmfdm

Post by kmfdm »

Tribal!
Såg alldleles nyss på volvobil.se att din Clio RS 197 är på väg in till försäljning. 525 mil har den gått, och reg.nr stämmer...209 tusen nåt skulle dom ha för den.
När får du din nya???
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström

Tribal

Post by Tribal »

kmfdm wrote:Tribal!
Såg alldleles nyss på volvobil.se att din Clio RS 197 är på väg in till försäljning. 525 mil har den gått, och reg.nr stämmer...209 tusen nåt skulle dom ha för den.
När får du din nya???
Ja jag såg detta 209900:- polerad och ut med den i hallen bara, äger dom ingen skam i kroppen :?:
Fick den för en vecka sedan,är inte säker på att den är riktigt som den ska, hittar liksom tapebitar och annat sk*t skräpande på bilen...så just nu känns det inte roligt att ens köra den........ :cry: :cry:
Göteborg
Clio Renaultsport 197
kmfdm

Post by kmfdm »

Tråkigt :( Ingen rolig känsla i magen när det är så. Du får visa den för nån som har kritiska ögon för detaljer. Köper man ny bil så vill man ju vara nöjd och inte hitta små överraskningar här å där. Hoppas det visar sig vara OK.
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström

Dennis
Forumpolis

Post by Dennis »

VAA har du fått den tejpad/striped också då skulle du fått betala extra :lol:
Eller är det silvertejp á la STCC. 8)
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
mrMegane

Post by mrMegane »

Dennis wrote:VAA har du fått den tejpad/striped också då skulle du fått betala extra :lol:
Eller är det silvertejp á la STCC. 8)
Skyddstejpen från fabrik förlänger nybilskänslan ;) :lol:
Mvh
Paul J - Svea Rike

Vill du mig något utanför topic, skicka pm.
Tribal

Post by Tribal »

:) ...Så då är man lite gladare, inget fel på skärmen denna gången, lackskicktet är som det ska, kollade det igår(Ditec i Kungsbacka,schysst kille).Lite smuts i lacken är det men gissar att dom kör utan partikelfilter när dom lackar Renault....... :? Jaja....
Nu kan man börja planera för kommande säsong med allt vad det nu innebär..... 8)
Göteborg
Clio Renaultsport 197
kmfdm

Post by kmfdm »

:D Tur att det inte var något! Kanske får se den nya ute i Sisjön på söndag?
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström

Post Reply