KÄRNKRAFT

Babbla om allt eller inget här som inte passar in någon annanstans

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

KÄRNKRAFT

Post by Tony »

fan vad lack man blir på alla idioter som tror att man kan lägga ner kärnkraften och ersätta den med annat,hur många trillioner vindkraftverk skulle det gå åt att ersätta,och sedan skulle det behöve blåsa konstant,annars skulle elpriserna gå upp pga att det blåser för lite...och tänk på alla kablar som skulle behövas överallt,sedan vill dom ju lägga ner innan dom har ersatt den PUCKO :!: :!: skulle vi lägga ner alla kärnkraftsverk skulle ju finnarna bygga fler och sälja elen till oss,lr skulle vi importera el från annan kärnkraft,kolkraft etc...
Och det som hände i Forsmark dom var fan inte strömlösa i 20 min.och definitivt inte nära någon jävla härdsmälta bara bullshit från idioter som tror att vi kan stänga ner kärnkraften och slippa den.
Bygg tidsmaskiner till alla vänsterpatister,miljöpartister och annat löst folk som vill åka tillbaka till stenåldern och bo i en grotta med levande ljus och jaga/och fiska för att få mat.......så dom slipper att åka bil/flyg och göra av med våra skattepengar..alla i regeringen som vill höja skatter på bränsle och göra elen dyrare borde visa att dom inte gör av med något bränsle lr någon el..

Det är ju så jävla lustigt att alla tycker det är bra att folk sätter in bergvärme istället för olja,Det går ju åt mer el det har dom fan inte fattat samtidigt som dom vill vi skall minska på elbehovet,en oljebrännare drar väl 40w när den går vad går det åt i el till bergvärme det är ju bra för miljön och för den som har huset men var kommer elen ifrån..??lr alla jävla digitalboxar/dekodrar vad drar en sådan min drar max 73w står det på den en liten drar väl mindre står alltid på om jag säger 20w jag har 2st dom flest har väl 2 tv som man vill se på om 2milj hushåll har 2 st 20w så blir det 80000 kw ...ja i timmen lr den nya plasman många har en sådan drar typ dubbelt mot vad tjockisen drar,dvs ca 150w mer har 500000 köpt en sådan blir det 75000w mer varje timme dom kollar på den istället för sin gamla...det blir 155000kw mer bara det,så kan man hålla på med minsta lila prylen.det jag inte kan förstå är hur dom skall ersätta vår produktion där jag jobbar 1200000kw/h kan ni hitta på något som producerar det :!: :!: varje timme dyngnet runt året runt att kärnkraftverken stängs ner pga en händels någon annanstans är väl bara ett bevis på att säkerheten fungerar... VAD SKALL MAN HA KÄRNKRAFT TILL NÄR DET FINNS EL????? :lol: :lol: :lol: miljöpartiets slogan kanske
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
SnorLars
Posts: 23
Joined: 09 Jul 2006, 16:45

Post by SnorLars »

Hotet om att lägga ner kärnkraftverken har haft den positiva effekten (W) att forskningen har utökat.
V och mp är inte tomma i huvet utan vet att det inte går att lägga ner alla verk idag men de vill forcera fram alternativ samt stressa forskningen.
Bra tycker jag.

Vi tror att vi i Sve ligger i framkant när det gäller miljö men samtidigt har vi den äldsta bilparken med en massa bensinbilar i hela europa.
Lars Martin - Stockholm
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

SnorLars wrote:Hotet om att lägga ner kärnkraftverken har haft den positiva effekten (W) att forskningen har utökat.
V och mp är inte tomma i huvet utan vet att det inte går att lägga ner alla verk idag men de vill forcera fram alternativ samt stressa forskningen.
Bra tycker jag.

Vi tror att vi i Sve ligger i framkant när det gäller miljö men samtidigt har vi den äldsta bilparken med en massa bensinbilar i hela europa.
ja staten gör ju allt för man inte skall ha råd att köra diesel...visserligen har dom ändrat lite på det nu,men inte alla köper en ny dieselbil....
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Post Reply