Kaiko Hastighets mätare Megance -99
Moderator: Forumpolisen
Kaiko Hastighets mätare Megance -99
Kollar även här
Frågat allt och alla de säger byt bil
Men jag gillar den ju Det är ju kommfort
Renault Megance -99
Det började med att verkstad bytte tryckutjämnare kort därefter började Hastighetsmätaren hoppa och funkade bara när man kopplade och varvet var lågt... Bytte således hastighets givaren sensorn 835 kr Det blev precis likadant Fick rådet att det var Jordfel gick igenom vartenda jord-kabel skrapade av färg la på fett skruvade åt,, Det blev lite lite lite bättre,
Men nu till problemet
Hastighetsmätaren går upp samtidigt som man varvar upp när man varvar upp bilen låt säga 3700 varv så stiger hastighetmätaren exakt lika mycket fast bilen står stilla och motorn går."Kaiko"konstigt Jag fick hjälp med kopla loss hastighetsmätaren det var bara att släppa några skruvar och dra den övre delen på instrumentbädan lite burdust uppåt kollade hastighetsmätarvajern men han såg inget och han hadde ingen mätare att kolla motstånd så vi rengjorde och kopplade tillbaka...lika dant Då trode han att det var Diodfel inne i hastighetsmätaren ??? Snälla någon som kan Renault Hjälp mig vad kan det vara Det Börjar bli en aning för Dyrt för min smak 14000kr nu och
Har även kollat boxen vid batteriet den var ren och fin inget ärj där inte
måste ha Hastighetsmätaren till besiktningen Snart
/MVH RådLös
Frågat allt och alla de säger byt bil
Men jag gillar den ju Det är ju kommfort
Renault Megance -99
Det började med att verkstad bytte tryckutjämnare kort därefter började Hastighetsmätaren hoppa och funkade bara när man kopplade och varvet var lågt... Bytte således hastighets givaren sensorn 835 kr Det blev precis likadant Fick rådet att det var Jordfel gick igenom vartenda jord-kabel skrapade av färg la på fett skruvade åt,, Det blev lite lite lite bättre,
Men nu till problemet
Hastighetsmätaren går upp samtidigt som man varvar upp när man varvar upp bilen låt säga 3700 varv så stiger hastighetmätaren exakt lika mycket fast bilen står stilla och motorn går."Kaiko"konstigt Jag fick hjälp med kopla loss hastighetsmätaren det var bara att släppa några skruvar och dra den övre delen på instrumentbädan lite burdust uppåt kollade hastighetsmätarvajern men han såg inget och han hadde ingen mätare att kolla motstånd så vi rengjorde och kopplade tillbaka...lika dant Då trode han att det var Diodfel inne i hastighetsmätaren ??? Snälla någon som kan Renault Hjälp mig vad kan det vara Det Börjar bli en aning för Dyrt för min smak 14000kr nu och
Har även kollat boxen vid batteriet den var ren och fin inget ärj där inte
måste ha Hastighetsmätaren till besiktningen Snart
/MVH RådLös
Fredrik Söderlund Gislaved
MOTOR intresse fött när jag kröp runt och kollade på Ronni Petterson Ni måntro jag var depp dagarna efter att han gick bort !!!!
MOTOR intresse fött när jag kröp runt och kollade på Ronni Petterson Ni måntro jag var depp dagarna efter att han gick bort !!!!
- figgesoft
- Firstname: Fredrik
- Surname: Sjöholm
kolla med skroten. efter en beg hastighetsmätare.
Lokala:
www.returbilen.se www.harrysbilskrot.se
Regional:
www.fbt.se
mvh Fredrik
Lokala:
www.returbilen.se www.harrysbilskrot.se
Regional:
www.fbt.se
mvh Fredrik
Fredrik Sjöholm - Landskrona / Medlem#1430
Kopplingstycket i boxen bredvid batteriet har du ju kollat? där ligger felet på 9av10 bilar.Annars får du byta hastighetsmätare.Har du pulsgivare i växellådan,prova att mäta signalen med osciloskopet fast de flesta meg 99 tar hastighetssignalen från ABS'en.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem