kylfläkt Problem!
Moderator: Forumpolisen
kylfläkt Problem!
Jo jag har ett problem med min Renault Laguna dti -99
Det är nu så att jag får en väldigt hög tempratur enligt visaren det går nästan upp till kok punkten, men stannar där när man kör,.
Men Kylfläkten startar inte stendöd, men startar jag klimatanlägningen så går fläkten igång. har byt termostat, temp givare för kylfläkten.
men fläkten går ändå inte... så nu vändra jag mig till er för hjälp...
Så är det någon som har tips på hur jag kan kolla fläkten?
Mvh Fredde
Det är nu så att jag får en väldigt hög tempratur enligt visaren det går nästan upp till kok punkten, men stannar där när man kör,.
Men Kylfläkten startar inte stendöd, men startar jag klimatanlägningen så går fläkten igång. har byt termostat, temp givare för kylfläkten.
men fläkten går ändå inte... så nu vändra jag mig till er för hjälp...
Så är det någon som har tips på hur jag kan kolla fläkten?
Mvh Fredde
Hur långt har bilen rullat
Misstänker nog topplockspackningen
Kompressionen trycks in i kylsystemet och skapar en luftficka som hindrar vattenflödet
Brukar också bli övertyck i expansionskärlet när motorn gått en stund,svämmar över då man lossar locket.
Kompressionen trycks in i kylsystemet och skapar en luftficka som hindrar vattenflödet
Brukar också bli övertyck i expansionskärlet när motorn gått en stund,svämmar över då man lossar locket.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Dennis wrote:Hur långt har bilen rullat
Bilen har gått 18.000 mil och jag har vatten i expansionskärlet, har kollat så det inte läcker, har bra cirkulation i systemet.
jag har nu även kollat fläkten, fick testa med att koppla ström direkt ifrån batteriet till fläkten och då hoppar den igång, så det är nog inget fel på själva fläkten, har även kollat reläna...