Bakvagnsbussningar och andra fel på laguna II -02!?
Moderator: Forumpolisen
Bakvagnsbussningar och andra fel på laguna II -02!?
Har en Laguna -02 som har en del irriterande brister/fel. Det klonkar från bakvagnen vid gupp, misstänker att det är dags att byta bakvagnsbussningar fast den bara rullat 9800 mil. Min fråga är:
Är det skadligt för bilen att åka med detta "klonkande" eller bara irriterande?
Förarstolens dyna "gnäller" en hel del på höger sida, vanligt?
Har fler tändproblem när motorn är varm och ska startas och vad göra?
Tacksam för utförliga svar.
Jörgen
Är det skadligt för bilen att åka med detta "klonkande" eller bara irriterande?
Förarstolens dyna "gnäller" en hel del på höger sida, vanligt?
Har fler tändproblem när motorn är varm och ska startas och vad göra?
Tacksam för utförliga svar.
Jörgen
Mon modell
Det är en 1.8 16v från 2006.
Jag har inte kört Renault/franskt innan och blevlite överraskad över alla småfel en modern bil kan ha och att Lagunan inte verkar vara särskilt bra tillverkad.
Min tanke är ju naturligtvis att bakvagnsbussningar bör hålla mer än 9000 mil, eller? Samma med alla styrleds, drivknutsproblem m.mm.?
Tacksam för lite kunskap och åsikter.
Jag har inte kört Renault/franskt innan och blevlite överraskad över alla småfel en modern bil kan ha och att Lagunan inte verkar vara särskilt bra tillverkad.
Min tanke är ju naturligtvis att bakvagnsbussningar bör hålla mer än 9000 mil, eller? Samma med alla styrleds, drivknutsproblem m.mm.?
Re: Mon modell
Upplevde den svensktillverkade Volvo V70 -01 som vi hade innan som betydligt mer strulig. Dessutom drog Volvos minsta motor mer bränsle än våran Laguna med 3.0V6 gör. Även i stadskörning.Jörgen wrote: Det är en 1.8 16v från 2006.
Åker Saab 9-3 2.0T -98 förtillfället
Teemu Kaapola - Hallsberg
Teemu Kaapola - Hallsberg