Försäkring...

Babbla om allt eller inget här som inte passar in någon annanstans

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Erik R19X

Försäkring...

Post by Erik R19X »

Huh, döm om min förvåning...
Trodde jag hade hittat den billigaste försäkringen till min Renå efter att ha hört mig för hos de flesta lågprisbolag senaste åren.. Ringde TH mest bara på kul veckan innan förfallodagen och fick samma försäkring till i stort sett HALVA PRISET!!! Finns det någon hund begraven, lik i garderoben eller vad... hmm
Men vad tusan, prisskillnaden på fem år eller så blir ju lika stor som bilens hela värde, jag testar! :P Vad skulle kunna gå fel hehe :D
Teemu

Post by Teemu »

har iofs inte kollat med TH för oss, men tyckte priset vi fick hos Volvia var rätt oki med. Fast man kanske skall kolla TH med inför nästa period...
Åker Saab 9-3 2.0T -98 förtillfället
Teemu Kaapola - Hallsberg
Erik R19X

Post by Erik R19X »

Hade V70:n i Volvia och var nöjd ända tills maskinskadeförsäkringen tog slut. Då ville de ha nästat 6 papp per år, TH nöjde sig med hälften så gissa om jag bytte... hmm har jag blivit lurad hmmm :)
mange
Forumpolis

Post by mange »

tror att trygg hansa har sänkt sina premier för inte så länge sedan... för när jag kollade på sporten för nått år sedan var de bland de dyraste nu är de bland de billigaste
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
Falk

Post by Falk »

mange wrote:tror att trygg hansa har sänkt sina premier för inte så länge sedan... för när jag kollade på sporten för nått år sedan var de bland de dyraste nu är de bland de billigaste
Man kanske ska kolla TH. Sist jag jämförde var de lite dyrare än Volvia på försäkring för vår ShoppingClio. Lustigt är att det skiljer rätt mycket på premien beroende på om det är jag eller min hustru som försäkrar. Vi är lika gamla och har bägge ändlöst många skadefria år. Skillnaden kommer sig av skillnader i "riskprofil" för olika kön vid olika åldrar enligt Volvias kundtjänst.
Lasse Falk - Bromma
Image
Kör Renault 13

http://www.rejsa.nu
Teemu

Post by Teemu »

var precis och knappade på www.trygghansa.se och för min del skulle försäkring bli runt 2000kr dyrare än vad jag ger hos Volvia.
Åker Saab 9-3 2.0T -98 förtillfället
Teemu Kaapola - Hallsberg
Post Reply