Renault major
Moderator: Forumpolisen
Renault major
hejsan var och tittade på en amazon nyligen och bredvid den stog nåt konstig de var en gammal renault från 65 sa han som hade den...iallefall den hade gått på västkusten från 65 till 84 och de va samma ägare som hade haft den sen ny..en gammal gubbe på 90 år..så 1984 fick han nedslag av besiktningen på att framvagnen var sönderrostad och han beslutade sig för att sluta kör bil då också så bilen hade gått 1700 mil allt som allt och skulle skrotas men så vart de alltså inte utan skrothandlarn behöll bilen och gör det än. skicket nu vet jag inget om men han har stått under tak skyddad från regn och blöta sen 84 och de jag undrar lite över hur pass vanliga dessa renault är jag själv har aldrig sett nån och att han inte gått långt kan ju vara roligt att få igång..
Förritiden var de vanliga men nu finns det inte så många kvar. det fanns en värre modell med namn gordini så många originalare har nog gett sin kaross till rallykörda sådana.
Rostade gjorde dom och skärmarna brukade vara det som gav upp först.
Hursomhelst är det en trevlig liten bil med bra vägegenskaper den går tyst och är bensinsnål.
Priser
renoveringsobjekt ca 3000; beroende på skick.
Körbar och besiktigad 15-30; beroende på skick.
Reservdelar finns att uppbringa både nyttgammalt och nya grejor i fankrike
Rostade gjorde dom och skärmarna brukade vara det som gav upp först.
Hursomhelst är det en trevlig liten bil med bra vägegenskaper den går tyst och är bensinsnål.
Priser
renoveringsobjekt ca 3000; beroende på skick.
Körbar och besiktigad 15-30; beroende på skick.
Reservdelar finns att uppbringa både nyttgammalt och nya grejor i fankrike
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Bra att du tar vara på den och försöker få igång den. En R8 Major är inte speciellt lätt att få tag på längre som Mange säger. Vore väldigt synd att låta den gå i skrotpressen...
Mathias Asp - Rimforsa | Medlem #709
Dauphine Gordini -65, R8 Major -65, R10 Major -67, R10 -68 | http://www.r10-siten.com |
Dauphine Gordini -65, R8 Major -65, R10 Major -67, R10 -68 | http://www.r10-siten.com |