Eftersnack Gbg/Alingsås-träff å Tjolöholm

Allt om träffar, sammankomster och evenemang

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
kmfdm

Eftersnack Gbg/Alingsås-träff å Tjolöholm

Post by kmfdm »

Mange! Tack för turen. Vilket ljud :D Du får lura ner Clio Sporten när det blir bankörning. Och fler STHLM´are. Hoppas hemresan gick bra!
Trevlig träff Rolf/Jonas/Stellan! Tack tack! Ser fram emot nästa.
Bilder blev det - ett hundratal.

Tjolöholm - regn och lera...trevligt ändå! Och stackars Jocke som blev sjuk. Vi fixade det, men det var tufft och lite spartanskt. Tur att vi fyllde plätten med så snygga bilar :D
Satsar för fullt på nästa år???
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193

Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
mange
Forumpolis

Post by mange »

De var så lite så.... Sammanfattningsvis så var det en mycket trevlig träff (om än lite blött :D ). med trevligt folk samt grilla på kvällen. rekomenderar alla att åka dit till nästa år

För mig så gick resan ner och tillbaka (Ca 120 mil) relativt problemfritt. det enda problemet var att remskivan på generatorn spack nånstans utanför örebro :( vilket medförde att jag inte hade nån laddning på resten av vägen... men det gick bra köpte ett extra batteri och fortsatte utan lysen och använde bara vinderutetorkarna i yttersta nödfall (regnade delvis rejält på vägen ner)...

Fick sedan låna ( stort tack till stellan) en remskiva av stellan som passade hjälpligt mekade dit den under lördagen sedan gick bilen kanon igen :D (tack till alla inblandade)
På Söndagen bar det av till tjolöholm (ett otroligt fint ställe) sedan bar det av hemmåt och var hemma ca 1.30 inatt. :shock:

Hurtig.... redaktören för Renommé åkte med mig så en bättre redogörelse kommer nog i renommé (man vill ju inte avlöja för mycket :D)

Återigen tack till arrangörena för en trevlig träff

/// en trött men glad Magnus
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
kmfdm

Post by kmfdm »

Det blev lite bilder (bortåt 400 st) från träffarna. Håller på att bearbeta nummerskyltarna, sen så skall jag bränna en skiva till CRS klubbtidning, å en till Joel Webmaster så får vi hoppas att det kommer ut lite bilder på hemsidan. Kanske lägger ut några på photobucket om jag orkar...göra bilderna mindre för att fler skall få plats.

Ser fram emot att läsa om reseäventyret STHLM-GBG-STHLM i en blå 4cv.
Dom smutsiga fingrarna i Alingsås, ingreppet under bakluckan och den unika Renault-nyckeln (11-13) lyckades jag ju fånga på bild. Skall bli kul att läsa hela träffstoryn. Material till kommande Renommé lär inte saknas med andra ord :D
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström

mange
Forumpolis

Post by mange »

Blir kul att få se bilderna :D

ja jag får väl sätta mig och skriva ihop en liten äventyrsberättelse :D
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
kmfdm

Post by kmfdm »

Har postat en CD med bilder från GBG-Alingsåsträffen och Tjolöholm till Leif Hurtig och Joel, så förhoppningsvis kommer det upp lite bilder på hemsidan, och i nästa nr av Renommé.

Ooops, snacka om snabba ryck! Bilderna ligger redan ute! Thanx Joel!!!

Och dom som inte kom med finns att kolla på här:
http://s22.photobucket.com/albums/b339/ ... lm%202006/
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström

Johan

Post by Johan »

Synd att förmiddagen regnade bort på Tjolöholm. Tur att vädert blev bättre.
"Michelle" var det inte så många som tittade på men hon har även en intressant historia bakom sig som testbil hos sin skapare. Hann även med ett besök på IKEA på hemvägen, tur att man har en kombi med god lastförmåga.
Har jag tur så får det bli R30 TX nästa gång det blir Tjolöholm.
Johan Larsson, Säffle
Äger bara Renault, sist jag räknade dem var de elva.
http://www.youtube.com/watch?v=P6YLm--b ... re=related
Post Reply