Blaupunkt radio/kassett
Moderator: Forumpolisen
Blaupunkt radio/kassett
Det satt en Blaupunkt radio/kassett-spelare i bilen när jag köpte den, men tyvärr fick jag inte den 4-siffriga koden, så spelaren blev mer eller mindre obrukbar.
Någon som vet ett sätt att låsa upp spelaren, utan att betala hundratals kronor?
Någon som vet ett sätt att låsa upp spelaren, utan att betala hundratals kronor?
har du köpt bilen via en handlare så kräv att han skall fixa fram koden. Alternativt får du ta kontakt med någon auktoriserad volvo/renault-handlare. Kanske är firman som en gång sålt bilen som ny mer intresserade utav att hjälpa till. Hade samma med vår Laguna när vi köpte den, men då fixade handlaren koden till den.
Åker Saab 9-3 2.0T -98 förtillfället
Teemu Kaapola - Hallsberg
Om man har slagit in fel kod för många gånger så hjälper det inte med att ha rätt kod, apparaten måste "låsas upp" och det är bara ett Blaupunkt serviceställe som kan göra det. Har haft en Blaupunkt Granada med kodlås i en Peugeot 309 en gång i tiden. Glömde bort en gång hur man ger motsvarigheten till "enter", så jag tryckte fel och det finurliga med dessa apparater är att när man har tryckt fel så dröjer det viss tid innan man får göra ett nytt försök. Ju fler fel man gör desto längre väntar den tills man får försöka igen, till slut låser den sig helt och vägrar.Teemu wrote:har du köpt bilen via en handlare så kräv att han skall fixa fram koden. Alternativt får du ta kontakt med någon auktoriserad volvo/renault-handlare. Kanske är firman som en gång sålt bilen som ny mer intresserade utav att hjälpa till. Hade samma med vår Laguna när vi köpte den, men då fixade handlaren koden till den.
Hälsar
Roland
Hälsar
Roland Mabo, Solna
*
Mégane II Touring 1,6 16V Elegance -04
Roland Mabo, Solna
*
Finns ett flertal tillverkare som erbjuder tillval för inkoppling av rattkanpparna. Bl.a. Sony och Pioneer. För mig att åtminstone dessa 2 skall ha möjlighet att även få displayen att fungera.gurgel wrote:Jag köpte bilen (renault laguna kombi -98) privat och tänkte om det fanns något kostnadsfritt alternativ för att låsa upp den. Har nämligen köpt en ny spelare, men den kan jag inte koppla till ratt-kontrollerna.
Åker Saab 9-3 2.0T -98 förtillfället
Stämmer bra det, Pioneer har adapters för rattfjärr + skärm som fungerar med Laguna II och Pioneer med IP-buss. Sony har också lösningar som fungerar för Laguna II.Teemu wrote:Finns ett flertal tillverkare som erbjuder tillval för inkoppling av rattkanpparna. Bl.a. Sony och Pioneer. För mig att åtminstone dessa 2 skall ha möjlighet att även få displayen att fungera.gurgel wrote:Jag köpte bilen (renault laguna kombi -98) privat och tänkte om det fanns något kostnadsfritt alternativ för att låsa upp den. Har nämligen köpt en ny spelare, men den kan jag inte koppla till ratt-kontrollerna.
De flesta tillverkare (Clarion, Panasonic, VDO, Alpine, Keenwood m fl) har anpassningar för Renult och rattfjärr, men bara ett fåtal har även för den externa skärmen.
Hälsar
Roland Mabo, Solna
*
Roland Mabo, Solna
*