Stolsvärme....clio
Moderator: Forumpolisen
Stolsvärme....clio
Hej!
Jag har en clio 1,2 16v -03 som jag e väldigt nöjd med...dessvärre är inte verkstaden här i Örebro på samma nivå . Jag har läst i ett antal begangnat test att om stolsvärmen slutar fungera på en Clio blir det väldigt dyrt, närmare 12000 om jag inte minns fel. Självklart har det här drabbat mig, lampan lyser men nån värme blir det inte, och på passagerarsidan fungerar det utmärkt...någon som har tips på hur man löser detta, eller kanske råkat ut för samma problem? Tacksam för svar...// Kahn-d
Jag har en clio 1,2 16v -03 som jag e väldigt nöjd med...dessvärre är inte verkstaden här i Örebro på samma nivå . Jag har läst i ett antal begangnat test att om stolsvärmen slutar fungera på en Clio blir det väldigt dyrt, närmare 12000 om jag inte minns fel. Självklart har det här drabbat mig, lampan lyser men nån värme blir det inte, och på passagerarsidan fungerar det utmärkt...någon som har tips på hur man löser detta, eller kanske råkat ut för samma problem? Tacksam för svar...// Kahn-d
Det måste vara värmeslingan i sitsen som har gett upp för jag vet att slingan finns inte går att få lös utan man måste köpa hela sitsen komplett med stoppning, klädsel och slinga pga allt är ihoplimmat. Sitsen kostar ca 7000 kr. Men det borde gå att dela det hela på något sätt och meka i en från biltema eller liknande. Om det inte är något annat som strular, men det är ganska enkelt att mäta upp slingan. Tyvärr är bilarna billiga att köpa och det tar de igen på reservdelarna.