Var får man tag på adapter till rattstyrning???

Stereo, ljud, bild och installationer.

Moderator: Forumpolisen

Locked
jakgun02

Var får man tag på adapter till rattstyrning???

Post by jakgun02 »

Har just skaffta en JVC KD-G721 CD/MP3 radio till min Clio 1.4 -00. Det jag nu undrar är var kan man få tag tpå en adapter till rattstyrningen om det överhuvudtaget finns???
chh

Post by chh »

Prata med Volvo, dom har till en de. Annnars mail till JVC. :D
Coupe GT ---->Christer Hultberg <----
Barbapappa

Post by Barbapappa »

Jag har själv gått i tankar om att byta spelare i min vagn, så man har ju gjort lite efterforskningar i området. :wink:

Det är tydligen så att man måste dels ha en spelare med 'rattfjärrsstyrning' och för att sedan få den att lira med rattfjärren och panelen så måste man då ha en adapter mellan stereon och bilens elsystem, typ en iso-koppling med nån grunka på.

Dessa saker är nåt som varje tillverkare av spelare värda namnet bör ha i sitt sortiment. Grejen är att säg att man har tänkt att montera i en Alpinespelare i sin bil och har köpt en kabel till en sådan och man efter ett tag blir less på grejerna och vill hänga in en Pioneer exempelvis så måste man m.a.o. köpa en sladd från Pioneer, surt. :wink:

Jag var intresserad av en Pioneerspelare och adaptern låg runt 800:- vill jag minnas, detta varierade självklart mellan tillverkarna och Alpine kostade typ 1300:- eller nåt. :shock: Så jag har lagt det på is för tillfället, prioriterade r-däck före stereo denna gången. :lol:

Men själva spelaren bör väl funka ändå i bilen utan den kabeln, bara det att man får sträcka sig flera decimeter för att nå knapparna. :wink:

Edit: Volvohandlarn hade inga sådana här grejer, oavsett märke på spelare. :shock:
Teemu

Post by Teemu »

Volvo handlaren i örebro sade sig ha/kunnata hem till Pioneers sortiment iaf. Så det skiljer säkerligen mellan handlarna också.
Åker Saab 9-3 2.0T -98 förtillfället
Teemu Kaapola - Hallsberg
Barbapappa

Post by Barbapappa »

Teemu wrote:Volvo handlaren i örebro sade sig ha/kunnata hem till Pioneers sortiment iaf. Så det skiljer säkerligen mellan handlarna också.
Tummen upp för den handlaren i så fall, var på 3 ställen här i Göteborgstrakten och kikade och alla var lika intresserade av att skaffa fram rätt grejer. :wink:
mange
Forumpolis

Post by mange »

Nu finns det en tråd som är klistrad som handlar om just detta så jag låser denna :D
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
Locked