Renault 5 gte
Moderator: Forumpolisen
Renault 5 gte
hej!
har en renault 5 gte som är lite hög i baken.
har tagit av hela bakvagnen från bilen men får inte ut torisonsstavarna.
har plockat väck domj gjutjärnspinnarna som håller bakvagnen i karossen.
tänkte byta dom bussningarna till typ powerflex.
det sitter ju även en liten gjutjärnsklump i mitten av torisonsstavarna. måste man plocka väck den?
mvh andreas
har en renault 5 gte som är lite hög i baken.
har tagit av hela bakvagnen från bilen men får inte ut torisonsstavarna.
har plockat väck domj gjutjärnspinnarna som håller bakvagnen i karossen.
tänkte byta dom bussningarna till typ powerflex.
det sitter ju även en liten gjutjärnsklump i mitten av torisonsstavarna. måste man plocka väck den?
mvh andreas
Re: Renault 5 gte
Ta bort plast"hattarna" som sitter i ytteränden på stavarna ,gänga i en draghammare "sitter en gänga i dom" spruta med rostlösare båda ute och inne vid klumpen i mitten. klumpen är den inre infästningen, låt rostlösaren verka LÄNGE försök sedan dra ut en i i taget,om det inte går har dom rostat fast,bara att försöka tills det lossnar,värme är inte en jättebra ide för man mjukar upp torsionsstavarna..dinkytoys wrote:hej!
har en renault 5 gte som är lite hög i baken.
har tagit av hela bakvagnen från bilen men får inte ut torisonsstavarna.
har plockat väck domj gjutjärnspinnarna som håller bakvagnen i karossen.
tänkte byta dom bussningarna till typ powerflex.
det sitter ju även en liten gjutjärnsklump i mitten av torisonsstavarna. måste man plocka väck den?
mvh andreas
det går det inte lättare att dra loss när du har tagit bort bakaxel ,sitter ju inte så stumt då
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen