Clio-02 Elfelslampa tänds vid start

Allmänna diskussioner kring motorer och elektronik.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Lundskog

Clio-02 Elfelslampa tänds vid start

Post by Lundskog »

Har en Clio-02 1.2-16 och den har nu under vintern fått ett lite irriterande fel. De flesta mornar, framför allt om det är under 0 grader, så tänds elfelslampan vid start. Ibland kommer det först när motorn blir utsatt för belastning. När elfelslampan tänds kan jag bara köra i 20km/h (limp home). Om jag sedan startar om bilen brukar det försvinna av sig själv.

Någon som varit med om detsamma? Och i så fall vad var problemet?

//Andreas
A-K

Re: Clio-02 Elfelslampa tänds vid start

Post by A-K »

Lundskog wrote:Har en Clio-02 1.2-16 och den har nu under vintern fått ett lite irriterande fel. De flesta mornar, framför allt om det är under 0 grader, så tänds elfelslampan vid start. Ibland kommer det först när motorn blir utsatt för belastning. När elfelslampan tänds kan jag bara köra i 20km/h (limp home). Om jag sedan startar om bilen brukar det försvinna av sig själv.

Någon som varit med om detsamma? Och i så fall vad var problemet?

//Andreas
Jag hade samma problem med min, de monterade om kablage till gaspedalen och andra gången spjällhuset.
hoppas det inte är det på din bil....
Lundskog

Post by Lundskog »

Dyrt?

/A
A-K

Post by A-K »

Mitt gick på Bilia garanti, så vet ej vad det kosta, men har minne av att de sa att spjällhus kosta typ 10 tusen, men kan minnas fel... är 1 år sen o lite mer än det som det hände...
Post Reply