kupéfläkt död i Laguna RXE -98
Moderator: Forumpolisen
-
kupéfläkt död i Laguna RXE -98
Efter en del brandrökslukt slutade kupéfläkten att fungera på vår Laguna.Efter att ha tagit del av tidigare inlägg på det här utmärkta forumet kan jag konstatera följande. Säkringen innan för luckan vänster om ratten är hel, finns det ytterligare säkring? Kan inte hitta någon. Det finns ett gult relä ovanför fläkten. Är det relät till fläkten? Jag har spänning in (stift 85 eller 86) men ingen spänning ut oavsett hur jag ändrar på klimatanläggningen. Fläkten snurrar lätt, det känns inte som det har gått något lager.
Eftersom det luktade bränt borde det vara fläkten, men varför ger då inte relät någon spänning ut. Är det relät som är trasigt? Fläkten kostar en del så det vore bra att få tips om "enkla" fel innan den införskaffas.
Eftersom det luktade bränt borde det vara fläkten, men varför ger då inte relät någon spänning ut. Är det relät som är trasigt? Fläkten kostar en del så det vore bra att få tips om "enkla" fel innan den införskaffas.
Kolla alla kontaktstycken först. Det finns ett på fläkthuset som inte sällan brinner upp.
.jocke
renault-service.se
R4 -69, R15 TS -72, R17 TSi CabrioCoach -74, R30 TS -78, R20 TS -80,
R25 V6 -92, R25 V6 Baccara -92, R25 V6 Baccara -92, Espace V6 -92
renault-service.se
R4 -69, R15 TS -72, R17 TSi CabrioCoach -74, R30 TS -78, R20 TS -80,
R25 V6 -92, R25 V6 Baccara -92, R25 V6 Baccara -92, Espace V6 -92
-
-
Hej alla! Mitt första inlägg i detta forum Har en vinröd Laguna -98 "B56" 2l 16v motor, ECC mm. Köpte den strax innan jul då min Buick Park Avenue blev stulen och kremerad Trevlig bil som dock varit lite meck med redan tyvärr.. Bl a har jag bytt katalysator, där var värsta resonansljuden i den redan då jag tittade på bilen (fick den bytt på "garantin") dvs, villkoret att jag skulle köpa den var att katen byttes. Lagom till den nya katen (universal från Autofrance eftersom ny original skulle kosta nära 5000:- ) anlände, pajade slutljuddämparen som också byttes. Annars verkar den följa "Renaults standardfel-lista" punkt för punkt Den trevliga engelsmannen under instrumenbrädan talade om för mig att side light is not working. Bullsh*t! Stannade på macken och kollade varenda lampa! Alla var hela. Detta har dock bara hänt en gång så det kan man ju stå ut med.. fick även byta fläkten förra veckan (och nu kommer jag in på trådens ämne) Grejen är att nu efter fläktbytet luktar det vad jag närmast kan beskriva som en blandning av kokt ris man hittar i kastrullen man glömde diska i går och gammal skurtrasa/sura gympadojor Ska testa att byta kupéluftfiltret i morgon och se om det är det som gör det, om inte vet jag inte hur jag ska gå vidare.. ska också fixa takantennen som läcker in vatten och lär väl inte vara nån hälsokur för fjärrlåsmottagaren precis (Hur kan man komma på idén att sätta antennen precis ovanför vindrutan - någon?)
Inser att det låter som värsta gnäll-inlägget, men bortsett från dessa irriterande fel gillar jag verkligen modellen! Min flickvän var och tittade på en likadan redan förra året, men av olika anledningar blev det inte köp.
Jag gillar komforten, utseendet och framförallt efter Buicken - bensinförbrukningen! Även om jag fortfarande försöker lägga i 5:an ett par tre gånger extra på motorväg eftersom den varvar så högt.. (Buicken varvade ca 2000 varv vid 120 km/h )
Så.. någon som har flera råd ang. golvmopps-odören än att byta kupéfiltret är ni välkomna med dem!
Mvh, 3X
Inser att det låter som värsta gnäll-inlägget, men bortsett från dessa irriterande fel gillar jag verkligen modellen! Min flickvän var och tittade på en likadan redan förra året, men av olika anledningar blev det inte köp.
Jag gillar komforten, utseendet och framförallt efter Buicken - bensinförbrukningen! Även om jag fortfarande försöker lägga i 5:an ett par tre gånger extra på motorväg eftersom den varvar så högt.. (Buicken varvade ca 2000 varv vid 120 km/h )
Så.. någon som har flera råd ang. golvmopps-odören än att byta kupéfiltret är ni välkomna med dem!
Mvh, 3X
Trouble with grammar have i, yees *Yoda*