Innerbelysning Laguna II
Moderator: Forumpolisen
Innerbelysning Laguna II
Jag har problem med innerbelysningen , problemet är att det tar för lång tid innan den släcks och detta fenomen framträder bara när bilen är igång och när man öppnar någon dörr , alltså bilen igång och någon dörr öppnas och det tar ca 12 min innan den slocknar , visserligen framkommer det i I-boken att om någon dörr öppnas så fördröjs släckning av innerbelysning men detta är alldeles för lång tid , tacksam för tips om det finns någon som råkat ut för samma problem.
rlu
Innerbelysning Laguna II
Jaha, stort tack för tipset , jag har för ca 6 mån sedan nämnt detta på en Renault verkstad och han var inne på att det var kortläsaren, han beskrev inte i detalj vad det ev kunde vara för orsak men nu när man vet detta så kan det vara befogat att 'kolla' om 'dagens' kortläsare är modifierad eller inte, som du beskriver det hela så låter ju komponenten i sig lite 'vek' varför ett byte till ny kan vara befogad. Priset som du nämner , är det via Volvo eller ?
Vet du om det bara är så enkelt som att byta kortläsare rakt av eller föreligger det någon form av 'ingrepp' från Renault för att få den systemanpassad?
Vet du om det bara är så enkelt som att byta kortläsare rakt av eller föreligger det någon form av 'ingrepp' från Renault för att få den systemanpassad?
rlu
Ínnerbelysning Laguna II
Tack än en gång , skall fösöka 'pilla' på detta till helgen , om jag förstod dig rätt och om man har tur så 'ramlar' flerpen ut ur kortläsaren när man väl har 'ryckt' ut och vänt den med öppningen nedåt?
rlu
Innerbelysning Laguna II
Jag har 'ryckt' ut kortläsaren men när jag skall försöka ta bort kablaget på högra sidan blev jag ' feg ' , enkelt beskrivet så sitter det en mindre till färgen 'blå' kontakt som är ansluten till en större blå kontakt , den mindre hålls på plats av en 'plastklämma' som går att vika åt ena hållet varvid själva kontakten blir 'lösare' och i det läget så bör eller tror man att det bara är att 'rycka' till litet så skall den lossna men icket,den sitter som tusan och då är frågan om jag gör rätt?
Om 'flärpen' är kvar då menar du att den skall ramla ut när man vänder den med öppningen nedåt , några cm in i kortläsaren så sitter det en 'flärp' tvärsöver förmodligen som skydd men jag undrar om den är vikbar åt båda hållen,om inte då kan den ev lösa flärpen inte ramla ut , i alla fall om 'flärpen' skulle ramla ut menar du då att man måste dela på kortläsaren för att komma åt att återmontera den?
Om 'flärpen' är kvar då menar du att den skall ramla ut när man vänder den med öppningen nedåt , några cm in i kortläsaren så sitter det en 'flärp' tvärsöver förmodligen som skydd men jag undrar om den är vikbar åt båda hållen,om inte då kan den ev lösa flärpen inte ramla ut , i alla fall om 'flärpen' skulle ramla ut menar du då att man måste dela på kortläsaren för att komma åt att återmontera den?
rlu