Regnsensor, Laguna II 3.0 V6 Touring?
Moderator: Forumpolisen
Regnsensor, Laguna II 3.0 V6 Touring?
Har kommit fram till att jag har regnsensor i bilen. Min fråga är hur man testar att den funkar? När jag slår på torkarna i intervalläge, så går torkarna med samma intervall hela tiden. Oavsett om det är torrt eller blött på rutan. Eller är det jag som gör fel för aktivera dom?
Åker Saab 9-3 2.0T -98 förtillfället
Teemu Kaapola - Hallsberg
vet du vad som skuille kunna tänkas vara galet med den då? Ställer jag den i intervalläge så går den med samma intervall hela tiden verkar det som. Oavsett om det är torrt eller blött på rutan.
Var precis ner och kollade och visst lyser den lite orange/rött på utsidan uppe i sensorfönstret.
Eller kan det tom vara den gamla ägaren som ville ha en fast intervall och låst den till det via programvara?
Var precis ner och kollade och visst lyser den lite orange/rött på utsidan uppe i sensorfönstret.
Eller kan det tom vara den gamla ägaren som ville ha en fast intervall och låst den till det via programvara?
Åker Saab 9-3 2.0T -98 förtillfället
Prova att koppla loss batteriet i ca 30 min. (du måste ange ny till stereon+ initiera fönstren efter).
Annars måste du nog tyvärr be Volvo läsa felkoder. är antagligen inget allvarligt eftersom sensorn verkar fungera. Dom vanligaste felen är att sensorn inte sitter som den ska mot rutan. (oftast när den är utbytt) Man kan också stänga av regnsensorn via datorn(endast volvo).
Jag måste säga att regn sensorn funkar kanon, kan inte tänka mig bil utan den i fortsättningen .
Annars måste du nog tyvärr be Volvo läsa felkoder. är antagligen inget allvarligt eftersom sensorn verkar fungera. Dom vanligaste felen är att sensorn inte sitter som den ska mot rutan. (oftast när den är utbytt) Man kan också stänga av regnsensorn via datorn(endast volvo).
Jag måste säga att regn sensorn funkar kanon, kan inte tänka mig bil utan den i fortsättningen .
Coupe GT ---->Christer Hultberg <----