Sänka megane coupe bak?
Moderator: Forumpolisen
Sänka megane coupe bak?
Hur mycket går det att sänka megane coupen bak?? med tanke på stavarna? ska köpa sänk fjädrar, men det måste ju få en jämn sänkning runt om..
Du skruvar inte ner dom,man drar ut dom och stoppar in dom i den höjden man vill ha bilen,eftersom det finns en stor mängd kombinationer som splinesen kan vara i,kan du ställa fjädringen som du vill ha den för att få samma höjd bak och fram,det enda max som finns är fysiska begränsningar som tex hjulen tar i eller bilen står på marken...Har för mig att du måste sänka ner din bakaxel lite för att kunna ta ut stavarna,för dom tar i karossen annars....
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Köpte mina sänkfjädrar på MH-styling (HR, 35 mm). Kommer inte ihåg vad jag betalade enbart för fjädrarna, köpte dämpare runt om samtidigt. Bak sänktes bilen "ett snäpp". Fullt tillräckligt. Det ser bra ut och väghållingen är underbar. På motorväg är det stor skillnad mot innan, inne i stan över fartgupp etc är det något stötigt ibland.
Det duger gott till mig, som använder bilen till vardags mest
Det duger gott till mig, som använder bilen till vardags mest
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193
Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193
Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
ett snäpp i detta samanhanget är nog så att det stämde med fram... varför så mycket det kommer bli stötigt som fan,och ska du sänka så mycket får du skaffa kortare dämpare...
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Ett snäpp, var väl en spline. Gissningsvis runt 35 mm.
Jag fick förklarat för mig att orginaldäparna är anpassade/inställda/optimerade för att passa fjädrarna som sitter på bilen. Byter man fjädrar så är det optimala att byta dämpare åxxå. Eller så kanske det finns nåt trix som mekarkunniga kan delge dig?
Glöm för all del inte att göra framvagnsinställning när du sänkt bilen Å lycka till!
Jag fick förklarat för mig att orginaldäparna är anpassade/inställda/optimerade för att passa fjädrarna som sitter på bilen. Byter man fjädrar så är det optimala att byta dämpare åxxå. Eller så kanske det finns nåt trix som mekarkunniga kan delge dig?
Glöm för all del inte att göra framvagnsinställning när du sänkt bilen Å lycka till!
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193
Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193
Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
- Clio_fidde
- Posts: 780
- Joined: 28 Dec 2003, 14:24
- Location: Borås
köper du coilover sa har du löst problemet med dämparna,när du sänker bak sa betyder inte ett hack att den blir (lite) lägre och tva mer man kan fa kolla vart dom passar kan tex vara ett halvt varv,för 35 mm..beror pa att det är olika spines inne och ute..
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen