R 12 i delar

Renaulter 25 år eller äldre.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Perka

R 12 i delar

Post by Perka »

Hejsan
Pga av lite tappat intresse och för lite tid så har jag bestämt mig för att göra mig av med mig R12 ts -76. Den är inte i körbart skick dels sitter de ingen bakaxel på den. Den är avskruvad och iordninggjord. med lite färg och uplagad. Så Tänkte kolla fall de är nån som är intresserad om lite grejjer.. bilen är ju komplett så allt finns ju.. Har tex en helt ny uppsättning dubbade vinterhjul på 3 bultat fälg fall nån är intresserad.
Hör av er fall ni vill ha nått till en symbolisk summa. 9 dec åker den till skrot.
Har ett par sprak nya framskärmar också..

Maila på: per_karrman@hotmail.com

Mvh//Pär
R12-Kent

Post by R12-Kent »

Gamarna har plundrat liket ! Det vill säja att jag har plockat det mesta av värde. Ni fick eran chans och nu är det för sent :D .
h.kjellin

Post by h.kjellin »

Grattis till det kapet!

Så länge det finns plats är det ju "bra att ha" som gäller!
Har nu själv fått rensa lite bland mina R4-grejor... för att få plats med det nya man hela tiden frestas lägg sig till med...
Håkan Kjellin, Storå
t80196
Forumpolis
Firstname: Mats
Surname: Grimme

Post by t80196 »

Skönt att man inte är ensam om att ha "bra att ha"-sjukan.

Fast med handen på hjärtat så är det mycket man har som man sannolikt aldrig kommer att behöva................
Mats Grimme - Stockholm, Bromma
Gillar mest gammelbilar.

Renaultlös för närvarande, men har andra kul leksaker i garaget
R12-Kent

Post by R12-Kent »

Om min sambo fick bestämma fullt ut, så skulle de flesta bra att ha grejerna åka på tippen. Men om jag kastar nåt så skulle det inte förvåna mej om jag behövde det några månader ( år ) senare. :D .
mange
Forumpolis

Post by mange »

Det är bra att ha..... bra att ha grejor... därav namnet :D Skämt åt sido så länge det finns plats så e de bara att hamstra på :D (tycker jag iaf)

///Braatthamagnus
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
Mathias
Forumpolis

Post by Mathias »

Klart att det är bra att ha reservdelar i lager. :D Kan man köpa och lägga undan lite NOS-delar så tycker jag man ska passa på. Gäller att ha framförhållning för det finns ju inte obegränsat med delar till våra franska veteranare. Det börjar ju redan vara svårt att få tag i vissa grejjer, tex bromsdelar och viss repplåt.

Man kanske börjar nytillverka en del, men då blir det helt andra priser.
Mathias Asp - Rimforsa | Medlem #709
Dauphine Gordini -65, R8 Major -65, R10 Major -67, R10 -68 | http://www.r10-siten.com |
R12-Kent

Post by R12-Kent »

Nytillverkat har jag en viss erfarenhet ifrån. Jag fick tag på ett par nya framskärmar till 12an från Spanien. De passar så J---a dåligt så jag kan inte använda listerna som sitter på trösklarna. Så det bästa är nog att få tag på NOS detaljer för de passar och fungerar som de ska.
h.kjellin

Post by h.kjellin »

Ja, eftermarknadsdelar är som dom är, dvs. ungefär som Kronans långkalsonger "en storlek passar alla".
Själv har jag i höst livligt bearbetat en dansk triangelplåt till min R4 (mellen framdörr o skärm). Hade jag bara kunnat, hade det varit lättare att göra den själv!
Fick till slut lov att "palla" med byggreglar mot garageväggen och använda nästan alla tvingar och svetstänger jag har för att kunna punkta fast den i rätt läge. :?
Håkan Kjellin, Storå
Post Reply