Skaffa bredband - vad är "bäst"?
Moderator: Forumpolisen
Skaffa bredband - vad är "bäst"?
Hej!
Trött på segt modem, och hög teleräkning från Felia.
Funderar på att skaffa bredband. Nån som har tips på leverantör som är bra och prisvärd??? Dvs, hyfsat snabb leverans. Bra uppkoppling. Bra service. Tja...Allt gott/ont som är värt att veta.
Har bara kollat lite på Bredbandsbolaget och Comhem än så länge.
Tips tas amot taxamt [:)]
Trött på segt modem, och hög teleräkning från Felia.
Funderar på att skaffa bredband. Nån som har tips på leverantör som är bra och prisvärd??? Dvs, hyfsat snabb leverans. Bra uppkoppling. Bra service. Tja...Allt gott/ont som är värt att veta.
Har bara kollat lite på Bredbandsbolaget och Comhem än så länge.
Tips tas amot taxamt [:)]
beror ju på var du bor om man bor i lägenhet kanske man har indraget "riktigt" bredband i fastigheten som är billigare och snabbare än adsl som jag får använda,tror att alla operatörer är billigare än telia...kollade senast idag på bredbandsbolagaget kan få 24mbit från dom för 379, har telia 0,5mbit för 325kr nu,så jag skall byta snart,måste ha mer speed[:D][:D]
JA kör bredbandbolaget från lägenhet. 10mbit alltså. Dom kom med förslag om att höja mitt internet till 100mbit men då skulle det kosta 600:- månaden istället för dom 295 jag betalar nu !
Detta fungerar tokbra. Alldrig några problem eller dylikt. Har bott här 2år nu och har aldrig haft någon driftstörning på nätet =) så ja tycker dom är toka bra !! =D
Detta fungerar tokbra. Alldrig några problem eller dylikt. Har bott här 2år nu och har aldrig haft någon driftstörning på nätet =) så ja tycker dom är toka bra !! =D
-
Jag har haft Telia ADSL i ett par år och det har funkat väldigt bra. Det har varit nere typ en dag om året i genomsnitt. Det har varit lite strul med faktureringen också, men inget som inte ett telefonsamtal kunnat reda ut.
Nu fick vi Comhem här i huset och då fick jag för mig att jag skulle byta. För att göra en lång historia kort blev det inte så, och jag råder numera alla att undvika Comhem till varje pris!
Nu fick vi Comhem här i huset och då fick jag för mig att jag skulle byta. För att göra en lång historia kort blev det inte så, och jag råder numera alla att undvika Comhem till varje pris!
Laddar du inte ner så mycket räcker det gott med 0,5 mbit/sek. Då kan bla netatonce (netatonce.se)179kr/mån vara ett alternativ. Vill du ha 8mbit/sek får du betala nästan en hundring mer i månaden hos de (så vitt jag vet) billigaste operatörerna: netatonce (249kr), glocalnet, adamo (297kr).
Har själv haft adamo 8mbit, men ska byta till netatonce 0,5mbit.
Har själv haft adamo 8mbit, men ska byta till netatonce 0,5mbit.
Tack för alla tips! Comhem tror jag är "förinstallerat" i min lägenhet. Det var några snubbar här för ett par år sedan å joxade med antennuttagen - uttag för nätverkskabel? Då behöver man väl inget modem i så fall? Bläh, har totalt tappat intresset för datorer och är dåligt uppdaterad när det gäller bredband å internet. Hade ISDN ett tag, men det var bara strul då det åskade. Man blev utan telefon i dagar ibland.
Får läsa på, helt klart. Kollade pricerunner, men man får väl läsa på mera.
Nån som kör comhem, både bredband, telefoni och TV? Det annonseras ju en hel del om det nu.
Får läsa på, helt klart. Kollade pricerunner, men man får väl läsa på mera.
Nån som kör comhem, både bredband, telefoni och TV? Det annonseras ju en hel del om det nu.
Du behöver ett modem även om du kör comhem.
Ska själv osså skaffa fastuppkoppling, när jag får min monsterdator som jag tar via jobbet. har kollat lite o upptäckte att Bredbandsbolaget har 2mbit för 229 kr om man samtidigt går över till deras telefoni. annars 299 kr o det tyckte jag var billigt, med tanke på att comhem 0,5 mbit kostar 259 kr
Ska själv osså skaffa fastuppkoppling, när jag får min monsterdator som jag tar via jobbet. har kollat lite o upptäckte att Bredbandsbolaget har 2mbit för 229 kr om man samtidigt går över till deras telefoni. annars 299 kr o det tyckte jag var billigt, med tanke på att comhem 0,5 mbit kostar 259 kr