Olje-/kylarvätskeproblem
Moderator: Forumpolisen
Olje-/kylarvätskeproblem
Nu har jag tokgjort bort mig.. men som alla män så tänkte jag fylla på olja och kylarvätksa i sista stund, när jag slutar imorgon morgon täbnkte jag fara på Autoexpertyen och köpa både olja och kylarvätska.. men av en slump slog det mig idag att dom kanske har semesterstängt på lördagar, och mycket riktigt har dom det..
Hur gör man då.. jag vill ju inte blanda i något annat.. men det skulle behöva fyllas på.. å dessutom ska jag dra ett toktungt släp ändå ner till Jönköping
Nån som vet om ELF-olja kan blandas med vanlig mainstream-olja som Statoils eller liknande?
Kylarvätskan väntar jag nog med tills jag kommer åt riktig..
Hur gör man då.. jag vill ju inte blanda i något annat.. men det skulle behöva fyllas på.. å dessutom ska jag dra ett toktungt släp ändå ner till Jönköping
Nån som vet om ELF-olja kan blandas med vanlig mainstream-olja som Statoils eller liknande?
Kylarvätskan väntar jag nog med tills jag kommer åt riktig..
Jag har börjat blanda oljefabrikat hej vilt under mottot att de borde täcka upp bristerna hos varandra. [:p] Blandar olika viskositet också för att hamna "mittemellan", tycker renån går bäst på 7.5W40 [:D]. Om sen motorn kommer att rasa i förtid återstår att se *tar i trä*. Allvarligt talat, tror inte det är någon större skillnad på själva basoljan av olika fabrikat inom ett prissegment men additiven kan antagligen variera mellan tillverkare och framför allt olika prisklasser. Om sen additiv A i en olja börjar kriga med med additiv B i en annan olja eller tillsammans bildar det motorätande additivet AB kan man ju fundera över [;)] Det man inte vet mår man ju inte illa av .... eller ....[?]
Har aldrig sett olja hålla sig fräsch så länge som den gången jag blandade biltemas dieselluktande delsyntet med okq8:s syntet! Må oljeexperterna förfasas [:D]
Har aldrig sett olja hålla sig fräsch så länge som den gången jag blandade biltemas dieselluktande delsyntet med okq8:s syntet! Må oljeexperterna förfasas [:D]