Får bara värme av cupéfläkten!

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Nastydevil
Posts: 11
Joined: 28 May 2005, 22:27

Får bara värme av cupéfläkten!

Post by Nastydevil »

Hur jag än vrider på värmereglaget kommer det bara full värme. reglaget verkar fungera (är ej säker dock) men jag vet inte vart eller vad jag ska leta efter.. tacksam för tips.
minneta
Posts: 2
Joined: 20 Jul 2005, 22:49
Location: Sweden

Post by minneta »

Hej Nastydevil!
Jag har samma problem. Maila om du hittar lösning på problemet.

Mvh Drago

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Nastydevil</i>
<br />Hur jag än vrider på värmereglaget kommer det bara full värme. reglaget verkar fungera (är ej säker dock) men jag vet inte vart eller vad jag ska leta efter.. tacksam för tips.
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">
Erik R19
Posts: 608
Joined: 23 Mar 2004, 10:31
Location: Sweden

Post by Erik R19 »

Vilken bil ??
R5-R19 har en luftklaff framför värmepaketet som styrs med en wire från reglaget. Om man lyfter bort fläkten så kan man se klaffen och kolla att den rör sig
Nastydevil
Posts: 11
Joined: 28 May 2005, 22:27

Post by Nastydevil »

Det är en R5-89
User avatar
Mr. Pink
Posts: 216
Joined: 07 Mar 2003, 21:01
Location: Täby
Contact:

Post by Mr. Pink »

Verkar Värmereglaget vilja fjädra tillbaka mot det varma hållet?
I så fall så har fästet för vajern bakom lossnat och det är svårt att reglera spjället.
Skruva bort torx skruven som sitter under precis ovanför ask-fatet.
drag loss de två vreden genom att dra de rakt ut. Sen borde man kunna lyfta bort panelen och kanske komma åt bakom.
Kanske att man behöver lossa på askfatet men skruven för den är ju redan lossad. Knapparna för bakre vindrutetorkare kan man också behöva ta bort för att underlätte. Dessa drar man också bara rakt ut.

På min bil var fästet för vajern trasigt men det gick att ersätta med ett buntband.

/Johannes
Post Reply