Ett litet missöde

Babbla om allt eller inget här som inte passar in någon annanstans

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
coma

Ett litet missöde

Post by coma »

I bland blir man så jäkla trött. Bytte olja på bilen och stannade sedan vid en mack för att kontrollera nivån. Ja la som vanligt locket till påfyllningshålet på motorn, fyllde på lite olja och körde iväg. Väl hemma tänkte jag göra en sista check av oljenivån. När jag öppnar huven är hela motorrummet nedstänkt av motorolja. Hade såklart glömt skruva tillbaka locket. Locket är borta, det ramlade väl av nånstans på på vägen mellan macken och hemmet. Såg ni nån kuf som gick och letade längs väggrenen i Göteborg så var det jag. Utan framgång dock, får skaffa ett nytt lock efter midsommarhelgen, till dess får bilen stå....

Lite märkligt dock att motorn gick så bra trots att locket inte var på. På min förra bil (en Saab) dog motorn när det inte var nåt oljetryck.
Erik R19

Post by Erik R19 »

Neee det är Saab som är kufiska, inte Renå ;)
coma

Post by coma »

180 spänn(!) för ett litet plastlock...satan vad dyrt. Nu sitter det i alla fall på, var även tvungen att göra en motortvätt för att få bort allt oljestänk. En vän råkade ut för motorbrand [:(] pga oljestänk i motorrummet, känns som jag vill undvika det.
Robin
Forumpolis

Post by Robin »

Du kunde ju kolla skroten =) Men allt löste ju sig till slut i alla fall =)
Post Reply