Sättern snart i ett trä

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
tompa
Posts: 225
Joined: 24 Mar 2003, 19:16
Location: Hammeröa (Karlstad)

Sättern snart i ett trä

Post by tompa »

Har ju problem med detta förbaskade durande ljudet fortfarande.Nu har det uppstått att det klonkar till när man bromsar till stilla stående i sakta fart (vet inte hur det är i högre fart).Har bytt "allt" utom styrväxel,bärarmar och stötdämpare.Det värkar inte bättre än att dom på besiktningen får ta den där skak grejen och hitta felet åt mig.


http://www.clubrenaultsverige.com/forum ... rande,ljud
http://www.clubrenaultsverige.com/forum ... rande,ljud
Stefan Emanuelsson
Posts: 10
Joined: 22 May 2005, 12:27
Location: Sweden

Post by Stefan Emanuelsson »

Låter som bärarm, antingen spindelleden eller lagret. Du har väl kollat att hjulen sitter fast?
tompa
Posts: 225
Joined: 24 Mar 2003, 19:16
Location: Hammeröa (Karlstad)

Post by tompa »

spindellederna är bytta...Eller bara på vänstersidan förästen.Sen TROR jag att bustningarna till länkarmen kan vara dårliga?.

Ja hjulen är fastskruvade.När man har skruvatfast hjulen och forter och "skruvar" med dragskaftet så klonkar det till.Och bromsar man så drar den år vänster och gasarman på så drar den lite åt höger.
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

Om du tror att bussningen till länkarmen är dålig,varför inte fixa den då?,låter som bärarmen inte sitterfast som den ska...
ren16v
Posts: 66
Joined: 20 Nov 2004, 20:13
Location: Sweden

Post by ren16v »

Har du kollat fjäderbenet/en.

Hade ett liknande oljud vid inbroms och gaspådrag, men bytte då styrleder, spindelleder. Och när jah skulle lämna in den på framvagns inställning, sa dom att dom innre styrlederna va helt slut (tror att det va det som gjorde oljudet på min) samt att fjäderbenet va av! och det åtgärdades.
Och oljudet är nu borta, om det nu e samma du menar.

mvh
tompa
Posts: 225
Joined: 24 Mar 2003, 19:16
Location: Hammeröa (Karlstad)

Post by tompa »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Tony</i>
<br />Om du tror att bussningen till länkarmen är dålig,varför inte fixa den då?,låter som bärarmen inte sitterfast som den ska...
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">

Därför det bara är en hypotes.Sen kände jag att det kändes lite löst i går (söndag) och då är det lite svårt att få tag på grejer.Sen behöver jag bilen i tre dagar till innan sommar lovet så jag vill inte riva ner grejerna inna dess.Nya dämpare blit jag nog tvungen till också dom är så svampiga i fram.Sen har locket på själva dämparen rostat av och ligger löst [:I]
Post Reply