Ferrari
Moderator: Forumpolisen
- Clio_fidde
Ferrari
Åkte förbi en Ferrari utanför mitt nyss, fick ett lite <b>lätt</b> "vill ha begär". Men den tanken släppte när jag såg min Clio igen.. [:o)]
- Clio_fidde
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by kmfdm</i>
<br />Finns inget som kan mäta sig med det man redan har [;)]
Love at first ride [:I]<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">
Pricis! [;)]
Om jag skulle vart otrogen, vilket jag inte kommer va, men ändå [:p], så skulle jag kunna tänka mig ratta en Lotus Omega. Kankse inte världens lättaste bil med grym väghållning, men en bil med, enligt mig, utseende och kraft!
<br />Finns inget som kan mäta sig med det man redan har [;)]
Love at first ride [:I]<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">
Pricis! [;)]
Om jag skulle vart otrogen, vilket jag inte kommer va, men ändå [:p], så skulle jag kunna tänka mig ratta en Lotus Omega. Kankse inte världens lättaste bil med grym väghållning, men en bil med, enligt mig, utseende och kraft!
-
- Firstname: Mattias
- Surname: Nordenström
Har tyvärr inte rattat en Lotus Elise själv, men åkt med. Behöver vara lite av en akrobat för att ta sig in, men när man väl sitter där så sitter man gärna kvar en stund. Helt OK väghållning om man säger så, effekten i motorn är inte på något sätt grym men det är inte heller vikten på ekipaget varför det skjuter på riktigt bra ändå. Gick fort tills vi åkte av under bron på Kinnekulle
(Agerade instruktör under "En dag på racerbanan").

Lotus Elise - Den har ju motorn bak precis som en Spider, och ser inte alls illa ut. Spider åkte vi med Rolf på GBG-träffen, och det var ett mycket trevligt sätt att få håret friserat på [:p]
Förresten - i vilket land gör dom Lotus? Hur många hk är det i en nyare Elise? Dom är väl inte så blodigt dyra heller?
Inte för att jag skulle kunna tänka mig att byta ut "Ärtan" efter sänkning 35 mm och bytet till gula koni. It´s a different car [:D]
Förresten - i vilket land gör dom Lotus? Hur många hk är det i en nyare Elise? Dom är väl inte så blodigt dyra heller?
Inte för att jag skulle kunna tänka mig att byta ut "Ärtan" efter sänkning 35 mm och bytet till gula koni. It´s a different car [:D]
Lotus görs i UK och tror att i de nya Eliserna så sitter de toyotas vvt maskiner i.
Om man ska titta i backspegeln så har faktiskt Lotus använt Renaults drivlina i sin europa.
Här kan du kolla nypriserna på Lotus i UK http://www.grouplotus.com/
Om man ska titta i backspegeln så har faktiskt Lotus använt Renaults drivlina i sin europa.
Här kan du kolla nypriserna på Lotus i UK http://www.grouplotus.com/