Hur kollar man oljan?
Moderator: Forumpolisen
Hur kollar man oljan?
Hej! Jag har en renault trafic 1987 med förgasarmotorn. 2.0l. På vänster sida(förarsidan) neråt motorn har jag hittat en oljesticka. Är det för motoroljan? Har nämligen hört att det ska finnas tre olika stickor på den. Motorolja, växellåda och separat differential olja. Någon som vet närmare för jag letar men hittar inte..
Hälsningar Linus
Hälsningar Linus
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Dahlman</i>
<br />Hej! Jag har en renault trafic 1987 med förgasarmotorn. 2.0l. På vänster sida(förarsidan) neråt motorn har jag hittat en oljesticka. Är det för motoroljan? Har nämligen hört att det ska finnas tre olika stickor på den. Motorolja, växellåda och separat differential olja. Någon som vet närmare för jag letar men hittar inte..
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">
Vet inte om detta är till någon hjälp, men i min Laguna så har stickan för motoroljan en gul knopp.
<br />Hej! Jag har en renault trafic 1987 med förgasarmotorn. 2.0l. På vänster sida(förarsidan) neråt motorn har jag hittat en oljesticka. Är det för motoroljan? Har nämligen hört att det ska finnas tre olika stickor på den. Motorolja, växellåda och separat differential olja. Någon som vet närmare för jag letar men hittar inte..
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">
Vet inte om detta är till någon hjälp, men i min Laguna så har stickan för motoroljan en gul knopp.